🔹 در سومین روز هفته، بازار ارز تهران شاهد افزایش قیمت‌ها بود.

🔹بر اساس اطلاعات موجود، قیمت دلار در تهران صبح دوشنبه با ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز شد و در ادامه معاملات به سمت سطوح ششم و هفتم کانال مذکور حرکت کرد.

🔹نوسانات افزایشی نرخ دلار در این روز در حالی رخ داد که روز یکشنبه نرخ دلار حدود ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شده بود.

🔹همچنین، قیمت دلار در هرات و درهم امارات نیز روند صعودی را دنبال کرد؛ به طوری که بر اساس گفته‌های معامله‌گران، دلار هرات با ۵۸ هزار و ۵۰ تومان به بازار عرضه شد و در عصر به ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

🔹قیمت درهم نیز در معاملات امروز به کانال ۱۶ هزار تومان وارد شد و تا ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومان نوسان داشت.

🔹این موضوع باعث تقویت انتظارات افزایشی در بازار ارز شد. برخی از فعالان بازار نیز بیان کردند که بازارساز امروز از تزریق ارز خودداری کرده و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش یافته است.

🔹طبق گفته‌های معامله‌گران، بازار ارز در مدت اخیر در وضعیت اشباع فروش قرار داشت و به نظر می‌رسد که این اشباع اکنون در حال تخلیه شدن است.

🔹علاوه بر این، برخی دیگر با اشاره به پایان ثبت‌نام خودرو، معتقد بودند که با آزادسازی پول‌های بلوکه شده، بازار احتمالاً جان تازه‌ای خواهد گرفت.

🔹در کنار نوسانات ارزی، بازار طلا که دیروز به دلیل اعتقاد برخی افراد به خوش‌یمن بودن خرید طلا در روز ۱۳ صفر با تقاضای زیادی مواجه شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

🔹به این ترتیب، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز به ۳ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان رسید و سکه امامی نیز نزدیک به مرز ۴۳ میلیون تومان افزایش یافت و در نهایت با قیمت ۴۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان به فروش رفت./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید