✍️ سکینه سادات پاد؛ مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری

🔹عالمه غیر معلمه، عقیله رشیده، مشاور امین دو برادر دو حاکم و دو امام است.

🔹شاهد صلح حسن(ع) است و نقض پیمان‌ها را دیده و هم عصر جعده است که عاملیت او از  جنس زن فاقد شعور سیاسی است و توان تشخیص ندارد از شخصیت مستقل و قوی برخوردار نیست، لذا ابزار سیاست بازان  می‌شود و صرفا مجری اجرای اراده سیاسیون ناباب می شود و زینب(س) شهادت برادر را ذره ذره نظاره می‌کند و بلوغ سیاسی و اجتماعی‌اش هم همزمان به نهایت کمال می‌رسد.

🔹اگر مکتب حسین(ع) است که قادر است اینگونه به زن اعتماد کند و مسئولیت خطیر به سرانجام رساندن نهضت کربلا را به او می‌دهد و در کارگاه واقعی نینوا به زن جولان رشد و مبارزه می دهد و او را رجل سیاسی می‌داند که جز با درایت و حضور او برای عصر بعد از معرکه عاشورا امکان برنامه‌ریزی نبود.

🔹آیا خوانش ما از زن در اسلام می‌تواند چنین نقش‌هایی را به زنان بدهد و آن زن را فمینیست نخواند؟

🔹طی نامه‌ای از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست کرده بودم اکنون که به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، زنان فرهیخته و عالمه داریم، از بین زنان حقوق‌دان یک نفر را در زمره ۶ نفر حقوقدان شورای نگهبان معرفی کنید.

🔹همچنین از دبیر محترم شورای نگهبان هم تقاضا کردم در پژوهشگاه شورای نگهبان از حضور زنان حقوقدان بهره‌مند شوند‌. درهمه نقطه‌های عطف تاریخ اسلام،عاملیت مثبت یک زن ثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید