برجام یعنی زندگی مثل آدمیزاد، برجام یعنی حد فاصل امید به آینده/ شکل زن در سینما در فیلمهای دهه ۹۰ آژیر زن زندگی آزادی را به ما میدهد

علی ربیعی در گفت و گو با فریدون جیرانی:
🔹دوگانه تهران و غنی و فقیر با بچه جوادیه و شمال شهر شکل گرفت؛ این دوگانگی به ادبیات هم کمک کرد
🔹فیلمفارسی به نیاز زمانه خودش پاسخ میداد
🔹ما سنت را بد تعریف کردیم، گیرمان این است
🔹در سینمای بعد از انقلاب حضور سینماگران زن بسیار برجسته شد
🔹بیضایی همیشه استثناست
🔹من سر مخملباف نزاع کردم
🔹در دوره اصلاحات عشق وارد سینما شد ولی آخر فیلم هندی شد
🔹در دوره اصلاحات اعتراض میکردند که چهار فیلمتان فیلم هندی شده، در دوره احمدینژاد این اعتراض را هم کسی نمیکرد
🔹برجام نه کاغذپاره بود و نه بشکه نفت؛ برجام یعنی زندگی مثل آدمیزاد، برجام یعنی حد فاصل امید به آینده
🔹بخشی از وقایع خیابانی سال ۱۴۰۱ ناشی از ناامیدی بعد از برجام و انتخابات ۱۴۰۰ بود