پرونده خانواده شاه‌میرزایی: کرج

🔹در آخرین روزهای خرداد ۱۴۰۰، جسد غرق در خون مردی جوان به نام حمید شاه‌میرزایی در شهرک اوج، منطقه‌ای در کرج، کشف شد. حمید، پدری متأهل بود که به همراه همسر و دختر خردسالش در آپارتمانی دوطبقه زندگی می‌کردند.

🔹چند ساعت قبل از کشف جسد، پدر و مادر حمید که در طبقه دوم زندگی می‌کردند، به سمت تهران حرکت کرده بودند. آنها قصد داشتند نوه و عروس خود را نیز به تهران ببرند، اما حمید گفته بود که قرار است مهمان بیاید و باید بمانیم.

🔹پس از تماس‌های پدر حمید با پسر و عروسش طی چند ساعت و عدم دسترسی آنها، او و همسرش بلافاصله به کرج برگشتند. اما با جسد بی‌جان پسرشان مواجه شدند؛ حمید گلوله‌ای به پیشانی‌اش اصابت کرده بود و عروس و نوه خردسالشان، پانیذ، ناپدید شده بودند.

🔹با ورود پلیس و کشف مقدار زیادی قرص، نخستین گمانه‌زنی‌ها حاکی از خودکشی این مرد جوان با اسلحه بود، اما این فرضیه به سرعت رد شد ، زیرا اسلحه و پوکه‌ای در صحنه پیدا نشد. پلیس تمام خانه را جستجو کرد، اما از همسر و دختر حمید هم خبری نبود.

🔹‏روز بعد از حادثه، این تراژدی به یکی از ترسناک‌ترین پرونده های استان تبدیل شد. مجدد بوی جسد تمام خانه را فرا گرفته بود. پلیس با بررسی کمد و ریختن ملافه‌ها، با جسد همسر و دختر ۵ ساله حمید روبرو شد. پلیس دریافت که تمام اعضای خانواده شاه‌میرزایی به شکل هولناکی به قتل رسیده‌اند.

🔹بررسی‌های اولیه نشان داد که خانواده شاه‌میرزایی منتظر مهمان بودند، اما حمید به دلایلی به پدرش نگفته بود چه کسی قرار است از راه برسد. با کمک عموی حمید، اولین مظنون پرونده به سرعت توسط پلیس دستگیر شد؛ یک زوج که به تازگی تبدیل به دوست خانوادگی قربانیان شده بود.

🔹مظنون مردی تقریبا میانسال بود که درست پس از دستگیری تمام اتهامات را رد کرد، اما همسرش در نخستین جلسه بازپرسی ، او را عامل این جنایت شوم معرفی کرد. او گفت: همسرم اخیراً با حمید معامله‌ای انجام داده بود، اما به مشکل برخوردند و او تصمیم گرفت که خانواده را به قتل برساند.

🔹عموی حمید هم می‌گوید که مدتی پیش، حمید ماشینش را به یکی از آشنایان محله فروخته بود ، اما با آن فرد به مشکل خورد. به گفته پدر حمید، قاتل مردی موجه نبود و چندین بار هشدار داده بود که با این مرد معاشرت نکند. با این حال، در جلسات بازپرسی، متهم همچنان زیر بار اتهامات نمی‌رفت.

🔹در نهایت طبق آخرین اخبار موجود از این پرونده، قاتل به جرم قتل تمام اعضای خانواده شاه‌میرزایی به اعدام و همسرش به جرم معاونت در قتل به چندین سال حبس محکوم شده. برخی هم میگویند که قاتل در بازداشت سکته کرده و مرد.

دیدگاهتان را بنویسید