سامان سلامیان، مدرس و کارشناس آموزش:

🔹بی‌اعتمادی خانواده‌ها و دانش‌آموزان به کیفیت آموزش رسمی باعث کاهش انگیزه برای یادگیری در مدارس شده است.

🔹کاهش سرمایه اجتماعی، یعنی اعتماد و همکاری میان خانواده‌ها، معلمان و جامعه، باعث تضعیف فرایند یادگیری شده است.

🔹معلمان نیز در جامعه جایگاه مطلوبی ندارند و این مسئله بر انگیزه و عملکرد آن‌ها تأثیر منفی گذاشته است.

🔹وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامناسب انگیزه دانش‌آموزان برای یادگیری را کاهش می‌دهد، چرا که آن‌ها آینده‌ای روشن برای خود نمی‌بینند.

🔹در برخی از خانواده‌ها، دانش‌آموزان مجبور به کار کردن هستند، که این موضوع فرصت یادگیری آن‌ها را محدود می‌کند.

🔹مدارس خاص در کلان‌شهرها بیشتر از مدارس دولتی امکانات دارند.

🔹خانواده‌هایی که با مشکلات اقتصادی مواجه‌اند، توان مالی برای تأمین نیازهای آموزشی ندارند./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید