مهدیه شادمانی کارشناس مسائل سیاسی درباره مسئله دوقطبی‌سازی در فضای سیاسی کشور طی یادداشتی نوشت:

🔹از زمان انتخابات مجلس در سپهر رسانه‌ای کشور شاهد نوعی مغلطه در باب اصطلاح تندروها هستیم. اقلیتی که با انقلابی گری نمایشی، الگوی زیست قبیله‌ای و ذبح اعتبار و منفعت انقلاب را در جهت منافع شخصی و حزبی در پی گرفته‌اند.

🔹تشکیلاتی که از تخریب و هتک حیثیت بزرگان نظام و مسئولان ابایی ندارند. نکته حائز اهمیت اینکه این طیف سیاسی خود را نیز فراتر از قانون دانسته و هیچ خط قرمزی برای فعالیت قائل نیستند.

🔹نقطه آغاز این جریان تندرو از سال ۹۰ و ایجاد یک‌قطب جدید از اصولگرایان سنتی بوده که با ادبیات و رفتار خاص خود تشکیل تمدن اسلامی را هدف فعالیت قراردادند؛ اما محصول این تشکیلات رادیکالیسم و انشقاق در جبهه انقلاب و جذب اقلیت بوده است.

🔹متأسفانه این روند تخریبی که خود را حق مطلق می‌داند پایان بردار نیست و در دو مصداق اخیر یعنی هجمه به سخنان رئیس مجلس و واعظ مشهور حجت‌الاسلام پناهیان مشهود است.

🔹در ۲۸ صفر امسال رئیس مجلس با عقلانیتی انقلابی با عدم قشری‌گری و محافظه‌کاری، فراتر از نگاه رقابتی انتخابات و البته با رعایت مرزبندی خطوط ارزشی و اصول انقلاب، همگان را دعوت به حمایت از دولت می‌کند؛ اما همان گروه پروژه هماهنگ سیاه نمایی و تصویرسازی منفی علیه قالیباف را در باور جامعه انقلابی استارت می‌زنند.

🔹و در سویی دیگر حجت‌الاسلام پناهیان نیز که با اشاره به آثار مخرب دوقطبی سازی، از رئیس مجلس خواسته بود تا علیه دوقطبی سازی قانون‌گذاری کند از این تخریب و شانتاژ سیاسی امان نمی‌برد.

🔹با این تفاسیر وقتی به این تشکیلات، اعتراضی مبنی بر خود حق پنداری می‌گردد به این سخنان رهبر انقلاب متوسل شده و با مظلوم انگاری این لفظ را برچسبی از سوی دشمن می‌دانند: (در ادبیات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال این‌ها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آن‌ها تسلیم است.)

🔹حال با توجه به تفسیر الگوی زیستی و رفتاری این طیف که با ذهنیت تخریبی، ایزوله فکری با حق پنداری زمینه شکاف‌های عمیق سیاسی و اجتماعی شده و همچنین با هتک حیثیت مسئولان، سرمایه‌های نظام را در نوبت حذف گذاشته‌اند، می‌توان مدعی بود که این رفتار تندروی نیست و در جهت انقلابی گری واقعی صورت گرفته! آیا رهبر انقلاب بارها بر عدم هتک حرمت مسئولان تذکر نداده‌اند. «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد. ۳ آبان ۹۹»

🔹سؤالی که باید از این جماعت پرسید این است که چرا در مجادلات سیاسی پیکان خشم شما علیه افراد و جریان‌های انقلابی است تا ضدانقلاب، گویی همان تاریخ صدر انقلاب در هجمه علیه انقلابی‌های واقعی همچون بهشتی و مطهری بار دیگر از سوی جماعت تزویر در حال تکرار است و اگر دیر اقدامی صورت گیرد شاهد حذف و استحاله سرمایه‌های نظام و شکاف در حاکمیت و جامعه خواهیم بود!/روایت فردا

دیدگاهتان را بنویسید