انتخابات هیئت فوتبال استان تهران در حالی در شرف برگزاری است که رئیس پیشین این هیئت با فشارهای وارده از سوی فدراسیون و برخی رسانه ها، استعفا داد و مطابق اساسنامه نایب رئیس این هیئت یعنی احمدرضا براتی بعنوان سرپرست، برگزیده شد.
با روی کار آمدن براتی (که خود فردی حقوقی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون است) انتخابات در اولویت کاری هیئت فوتبال قرار گرفت .
اما مجری این انتخابات دبیر هیئت است، همان فردی که در شائبه ی علامت گذاری برگه های رأی در انتخابات قبلی در مظان اتهام قرار داشت و کلی حاشیه برای این هیئت و حبیب اله شیرازی رئیس مستعفی هیئت فوتبال به بار آورد.

اصلی ترین ایرادی که میتوان به دبیر فعلی هیئت فوتبال گرفت تأیید صلاحیت برخی افراد است که مطابق بند ۷ ماده ۲۱ اساسنامه *(که صراحتاً عنوان میکند: افراد ثبت نام کننده نباید عضوی اجرایی مدیریتی و … در باشگاه های لیگ برتر باشند)* نمیتوانند برای نامزدی پست ریاست ثبت نام کنند.
بعنوان مثال در اسامی کاندیداها نام نفراتی دیده میشود که در زمان ثبت نام عضو هیئت مدیره باشگاه های لیگ برتر بوده و اکنون نیز هستند و استعفای پذیرفته شده ای نیز ارائه نشده است.
اما مسئله ای که حائز اهمیت است اینست که یکی از این باشگاه های لیگ برتر تهرانی که بورسی نیز است، و مجمع آن هم به تازگی برگزار شده است، هیچ تغییری و یا استعفای احدی از اعضای هیئت مدیره خود را اعلام نکرده است و همچنین در تارنمای کدال نیز هیچ آثاری از استعفای عضو هیئت مدیره باشگاه لیگ برتری پیش از تاریخ ثبت نام برای پست ریاست در هیئت فوتبال دیده نمیشود .
حال باید دید با توجه به این اتفاقات سرپرست فعلی هیئت فوتبال در جهت شفاف سازی انتخابات پیش رو، دبیر جدید و بی حاشیه ای را برای هیئت فوتبال پایتخت انتخاب میکند یا خیر ؟!

دیدگاهتان را بنویسید