تصمیمات متناقض سازمان هواپیمایی کشوری

🔹سازمان هواپیمایی کشوری در دوره ریاست محمد محمدی بخش شاهد تصمیمات زیگراگی و متناقض و تعجب بر انگیزی بوده است.

🔹 این سازمان خرداد ماه پلتفورم گردشگری بزرگ علی بابا که به تنهایی بیش از ٧٠ درصد سهم بازار فروش آنلاین خدمات گردشگری را دارد به دلیل گران فروشی تعلیق کرد و ٢ ماه بعد یعنی ٢۴ مرداد علی بابا را به عنوان سایت معتمد فروش بلیت هواپیمای اربعین معرفی کرد! که آشکارا خلاف قانون تسهیل رقابت و منع انحصار است و موجب ایجاد رانت ٢ هزار میلیاردی برای ٣ سایت گ منتخب فروش بلیت می شود.

🔹 در اقدامی دیگر، سازمان هواپیمایی که فروش بلیت های چارتری را ممنوع اعلام کرده بود، امروز از تصمیم قبلی کوتاه آمد و فروش بلیت های چارتری را فعلا برای کیش لغو نمود و شنیده می شود احتمالا ممنوعیت برای مشهد هم لغو می شود.

🔹این مسائل در حالی است که مردم با مشکل جدی تهیه بلیت هواپیما روبرو هستند و هر روز گزارش های متعددی از نارضایتی، کمبود، گرانی سرسام آور بلیت و تاخیرهای فزاینده ایرلاین ها در رسانه ها منتشر می شود.

🔹علاوه بر چالش های ذکر شده، این تصمیات متناقض نشان می دهد یا رییس سازمان هواپیمایی کشوری از وضعیت صنعت هوایی آگاهی و شناخت ندارد و یا گروه های ذی نفوذ آن قدر روی سازمان تسلط دارند که می توانند تصمیمات و دستورالعمل هایش را عوض کنند که در هر دو صورت نشان از ضعف کاپیتان محمد محمدی بخش دارد.

🔹باید منتظر ماند و دید این ضعف های مدیریتی به پایان ماه عسل بذرپاش با محمدی بخش می انجامد؟

دیدگاهتان را بنویسید