🔹سیاستمداران از طریق بی‌توجهی به خواسته‌های مردم، دخالت‌ در زندگی و کسب‌وکار افراد، سیاستگذاری غلط، چشم بستن به ریشه‌های فساد و دادن رانت‌ به حامیان، فقر و نابرابری را تشدید می‌کنند و امید را از جامعه می‌گیرند اما از منتقدان می‌خواهند سکوت کنند تا مردم مأیوس نشوند.

🔹عوامل زیادی هستند که در نا‌امید کردن جامعه نقش دارند. اقتصاددانان از تضعیف دموکراسی، تورم فزاینده، افزایش فقر و نابرابری، تشدید فساد، بی‌توجهی به محیط زیست و … به عنوان مهم‌ترین عوامل تخریب پایه‌های امید در جامعه یاد می‌کنند.

🔹اقتصاددانان همواره از امید و اعتماد به عنوان موتور محرک اقتصاد یاد کرده‌اند. به عقیده آنها رنگ باختن امید و از بین رفتن اعتماد عمومی عواقب زیانباری دارد.اما سیاستمداران هتلی درست کرده‌اند و پشت درهای بسته معلوم نیست چه می‌کنند،به منتقدان هم می‌گویند مزاحم نشوید.

🔹بین وضعیت اقتصادی کشور و امیدواری جامعه ارتباط مستقیم وجود دارد. تقویت امید می‌تواند موتور محرک تصمیم‌های اقتصادی باشد، رنگ باختن امید و از بین رفتن اعتماد عمومی عواقب زیان‌باری دارد و می‌تواند اقتصاد را از حرکت بازدارد. امید از دست رفته چگونه باز می‌گردد؟/تجارت فردا

دیدگاهتان را بنویسید