🔹عباس آخوندی پس از رد صلاحیت توسط شورای نگهبان و پاسخ ندادن به اعتراضش، حالا از رئیس قوه قضائیه خواسته تا این موضوع را پیگیری کند. توضیح او درباره نامه را می‌خوانید؛

🔹مهم‌ترین اثر انتخابات در جامعه مدیریت تعارض و تثبیت ‎اراده ملی در نظام حکمرانی است و این تنها از رهگذر ‎حاکمیت قانون امکان‌پذیر می‌شود.

🔹این‌که ‎شورای نگهبان همگان را دعوت به تبعیت از قانون کند و خود به آن تن ندهد مورد پذیرش هیچ خردمندی نیست. درخواست پاسخگویی این شورا به ملت از رهگذر فرایندی‌های قانونی و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی یک تمرین سیاست‌ورزی ملی است که می‌تواند در آینده آثار تعیین‌کننده‌ای داشته‌باشد.   

🔹از ابتدای شروع فرایند انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ۱۴۰۳ صداوسیما به غلط تبلیغ می‌کرد که در انتخابات ریاست جمهوری امکان اعتراض به عدم تایید صلاحیت‌ها وجود ندارد. و پس از اعلام اسامی فضاسازی می‌کرد تا نامزدان بدون اعتراض تمکین کنند. حال آن‌که این خلاف مسلم اصول ‎قانون اساسی و ‎قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت‌شده در انتخابات مختلف بود و هست.

🔹این قانون هم‌اکنون در تارنمای مرکز پژوهش‌های مجلس در دسترس همگان است و تنها انتخاباتی که طی آن مستثنی شده انتخابات خبرگان رهبری است.

🔹تظلم من به رییس قوه قضائیه لزوما جنبه شخصی ندارد. من از جناب آقای دکتر پزشکیان پشتیبانی کردم. لیکن این پشتیبانی موجب نمی‌شود که اینجانب از حقوق قانونی خود و رای‌دهندگان صرف‌نظر کنم.

🔹از این‌رو، طی نامه پیوست از جناب محسنی اژه‌ای درخواست کردم تا فرصت بیش از این از دست نرفته در استیفای حق اینجانب و یک حق انتخاب تمام واجدان شرایط رای دادن اقدام قانونی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید