🔹دوروزه شدن تعطیلی‌های آخر هفته در مجلس در حال بررسی است و طی روزهای گذشته کمیسیون اجتماعی، تعطیل شدن 5شنبه‌ها را تصویب کرده است.

🔹حال باید دید که آیا صحن علنی مجلس نیز به تعطیلی پنج شنبه‌ها رای می‌دهد و پس از آن نظر شورای نگهبان چه خواهد بود. یکی از مسائل مهم در این رابطه، وضعیت اجرای تعطیلی 5شنبه‌ها در صورت قانونی شدن برای بانک‌ها است. روز گذشته اظهارات ضد و نقیضی در رابطه با تعطیل شدن بانک‌ها منتشر شد.

🔹در حالی که برخی نمایندگان از شمول این مسئله برای بانک‌ها خبر دادند اما حسین گودرزی، نماینده پیگیر این مسئله در مجلس در گفت‌وگو با مهر تاکید کرده است: بر اساس متنی که دولت در این لایحه ارایه داده و در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز درمانی، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و بانک‌ها هم جزو استثنائاتی هستند که در روزهای پنج‌شنبه تعطیل نخواهند شد.

🔹با این حال به نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن و تصویب تعطیلی 5شنبه‌ها، انتظار این است که بانک‌ها نیز مشمول این موضوع شوند.

🔹از طرف دیگر، این موضوع می‌تواند به فراگیرتر شدن ارائه خدمات آنلاین در بانک‌ها و کاهش بانکداری سنتی با الزام حضور مشتریان در شعبه شود. با این حال منتقدان اعتقاد دارند تعطیلی روز 5شنبه برای بانک‌هایی که فعالیت‌های برون‌مرزی دارند مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید