یکتانت، دیتاک و ایسپا در هفته جاری گزارش‌‌‌های مختلفی درباره رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین، برندهای ایرانی محبوب و نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه‌‌‌های دولتی در شبکه‌‌‌های اجتماعی منتشر کرده‌‌‌اند که بخشی از نتایج به این شرح است:

🔹با وجود فیلترینگ تلگرام همچنان محبوب‌‌‌ترین شبکه‌‌‌ اجتماعی در بین ایرانی‌‌‌ها و مخصوصا دانشجویان است.

🔹رسیدگی به امور بانکی، پیگیری اخبار و خرید اینترنتی، سه دلیل اصلی کاربران برای استفاده از اینترنت و شبکه‌‌‌های اجتماعی هستند.

🔹برندهای مرتبط با صنعت مخابرات و اینترنت صدرنشین برندهای پربازدید در شبکه‌‌‌های اجتماعی هستند.

🔹ایرانی‌‌‌ها بدون در نظر‌‌‌گرفتن سن و جنسیت، به طور میانگین چهار ساعت در روز از اینترنت استفاده می‌کنند.

🔹در میان همه کاربران بدون در نظر گرفتن ویژگی‌‌‌های جمعیت‌‌‌شناختی، تلفن همراه بیشترین کاربر و کتابخوان کمترین کاربر را از میان وسایل الکترونیکی دارند.

🔹تلفن همراه با سهم ۸۷ درصدی بیشترین سهم را از زیست آنلاین کاربران ایرانی در مقایسه با رایانه شخصی و تبلت دارد.

🔹زنان بیشتر از مردان از اینترنت برای ارتباط با خانواده و دوستان استفاده می‌کنند.

🔹در مقابل مردان برای دنبال کردن اخبار، گوش دادن به موسیقی، وقت‌‌‌گذرانی، کسب درآمد و بازی کردن بیشتر از زنان از اینترنت استفاده می‌کنند.

🔹نسل زد نیز با اختلاف بیشتر از نسل‌‌‌های بزرگ‌تر از خودش برای بازی کردن از اینترنت استفاده می‌کند.

🔹پرتکرارترین دلایل استفاده از اینترنت در این نسل برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و سریال و وقت‌‌‌گذرانی است.

🔹استفاده از اینترنت برای خدمات بانکی و دنبال کردن اخبار در میان کاربران نسل ایکس رایج‌‌‌تر است.

🔹میزان استفاده از پیام‌‌‌رسان ایتا در میان کاربران نسل ایکس بیشتر است./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید