احمد زیدآبادی در کانال تلگرامش نوشت:

🔹گویا یک نفر از موضع “سوپرانقلابی” در مقام اعتراض به رأی اعتماد مجلس به وزیران کابینۀ دکتر پزشکیان نوشته است: “بگذار اغتشاشات شروع بشه، ببینم کی میاد کف خیابون برای حفظ نظام؟”
پیش از این نیز یکی از مجریان صدا و سیما تهدید مشابهی کرده بود.

🔹معنی صریح‌تر این نوع تهدیدها چیست؟ معنی‌اش این است که “نظام برای مقابله با مردم معترض یا عاصی به ما نیاز دارد پس باید دربست تابع علایقِ سیاسی و تأمین‌کننده منافع ما به هر قیمت باشد!”

🔹این نوع باج‌خواهی‌های زننده، اولاً روشن می‌سازد که کل آن ادعاهای “ولایت‌پذیری” از سر نفاق و ریا و به محض سودجویی و حذف رقبا از صحنۀ مدیریت و سیاست کشور بوده است.

🔹 ثانیاً، اعترافی است به این مسئله که این جماعت “بحران‌زی” و یا به بیان دیگر “اغتشاش‌زی” است و موقعیت و کارکردش وابسته به بی‌ثبات کردن کشور است.

🔹آنها ظاهراً این نکته را فراموش می‌کنند که اعتراض و عصیان مردم، نتیجۀ میدان دادن به این قبیل نیروهای تندرو و ستیزه‌جو و خشن و انحصارگرا و تبعیت از امیال آنان است و اگر حکومت از آنها فاصله بگیرد و به مطالبات عموم مردم توجه نشان دهد، اصولاٌ اعتراض و یا به تعبیر آنها، “اغتشاشی” صورت نمی‌گیرد که لزومی به “حضور آنان در کف خیابان برای حفظ نظام” باشد!

🔹اینکه من در سال‌های اخیر به تکرار هشدار داده بودم که اولاً هر نوع تحرک خیابانی معطوف به بی‌ثباتی” به نفع این جماعت است و سبب ارتقاء و تقویت آنان می‌شود و ثانیاً این طیف، در صدد به گروگان گرفتن نظام سیاسی است تا آن را به به طور کامل به خدمت خود در آورد و مانع کوچکترین انعطافی از سوی آن برای تطبیق با شرایط دائماً متحول درونی و بیرونی شود، بنا به همین ملاحظات بود.

دیدگاهتان را بنویسید