🔹براساس گزارش بانک جهانی تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان به دلیل تعطیلی مدارس تحت تاثیر تغییرات اقلیم تحصیل مناسبی نداشتند.

🔹به گزارش چندثانیه، گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد که بحران آب‌وهوایی بیشترین ضربه را به آموزش و پرورش در کشورهای کم‌درآمد وارد کرده، به‌طور میانگین سالانه ۱۸ روز مدرسه‌ها بیشتر تعطیلی می‌شود که در مقایسه با کشورهای ثروتمند ۲.۴روز بیشتر است.

🔹تحصیل نامناسب ۴۰میلیون دانش‌آموز در کشورهای فقیر جهان، ریشه در کاهش ۱۸میلیون دلاری سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش این کشورها دارد.

🔹 در کشورهای فقیر تامین مالی آموزش و پرورش به شدت نادیده گرفته شده، به طوری که تنها ۱.۵درصد از بودجه مقابله با بحران‌های اقلیمی برای مدارس تخصیص یافته است. 

🔹اگر برای هر دانش‌آموز در کشورهای فقیر ۱۸دلار بودجه تخصیص یابد، سیستم آموزشی می‌تواند با تغییرات اقلیمی تطابق سازگار شود.

🔹تعطیلی پیاپی مدارس در کشورهای فقیر تمایل دانش‌آموزان به ادامه تحصیل را کاهش داده و در صورت تداوم وضعیت حدود ۶۵درصد از دانش‌آموزان در ۸کشور فقیر جهان آینده شغلی و تحصیلی نخواهند داشت.

🔹از آنجایی که مشاغل سبز در جهان به شدت گسترش یافته، ۷۳درصد از دانش‌آموزان ۸کشور فقیر جهان معتقدند، نمی‌توانند بدون یادگیری کامپیوتر، ریاضی، زبان و علوم فناوری وارد این حوزه کاری شوند و آینده شغلی مناسب نخواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید