مرتضی زبردست

مسابقه های والیبال پیشکسوتان کشور، جام استاد يدالله کارگرپیشه با قهرمانی تبم توابع تهران، نایب قهرمانی گلستان و سومی ارومیه به پایان رسید.
در خاتمه این رقابت ها خسرو نیاکیان، ملی پوش اسبق والیبال کشورمان و سرمربی تیم قهرمان پیشکسوتان در گفت و گو با سایت چند ثانیه مطالبی را بیان کرد که ملاحظه می فرمائید.
رقابت های والیبال پیشکسوتان چگونه شکل گرفت؟
سنگ بنای آن داستان مطولی دارد که پرداختن به آن در شرایط فعلی چون از فرودگاه ارومیه عازم تهران هستیم امکان پذیر نیست اما همین قدر عرض کنم از مدت ها پیش دوستان در صدد شکل گیری این بازی ها بودند که خوش بختانه به سرانجام رسید.
یعنی در تقویم فدراسیون والیبال قرار گرفت؟
بله و ان شاالله به مرور زمان راهی رقابت های برون مرزی هم خواهد شد.
تیم قهرمان چگونه شکل گرفت؟
تهران به دلیل گستردگی مناطق و جمعیت آن با دو تیم کار خود را آغاز کرد ولی در مرحله مقدماتی تیم تهران حذف شد و ما تیم توابع تهران را با تقویت چند بازیکن راهی دور دوم این دیدارها کردیم.
نقش شما در تیم دوم تهران؟
بنده از حدود ۶۰ سال پیش که والیبال را شروع کردم همواره از حاشیه های آن فاصله گرفته و تمرکزم را روی اصل ورزش گذاشتم، بعضی از بازیکنان از قدیم الایام اهل تنش و سرو کله زدن با مربیان و نفرات داخل زمین بودند که به هیچ وجه چشم انداز جالبی نداشته و ندارد مضافا این که همین نفرات وقتی پا به سن می گذارند و توانایی فنی دوران جوانی را ندارند صداهای اعتراض شان بلندتر و نق زدن هایشان بیش تر می شود که حداقل از حوصله بنده خارج است و به همین دلیل تمایلی به پذیرش هدایت تیم توابع تهران را نداشتم ولی متعاقبا پس از بحث و بررسی های مکرر به این نتیجه رسیدیم که با رعایت چارچوب های مشخص و تقویت تیم به ارومیه برویم.
چه بازیکنانی به تیم اضافه شدند؟
اصغر و رضا نائینی که الحق و والانصاف در قهرمانی تیم نقش مهمی داشتند البته بقیه بچه ها نیز برغم فراز و فرودهای رایج خوب بودند.
دوستان قدیمی شما هم در ارومیه حضور داشتند؟
بعضی بله و برخی خیر، بنده با سه نسل از بازیکنان مطرح والیبال کشورمان در تیم های ملی و باشگاهی هم بازی بودم که طبعأ حضور تمامی آن ها در ارومیه امکان پذیر نبود ولی آقا يدالله کارگرپیشه که این مسابقه ها به پاس گرامیداشت ایشان و قدردانی از زحمات او در والیبال کشور خصوصآ ارومیه برگزار شد همچنین عزیز خان پرتوی و دیگر دوستان را زیارت کردیم و ممنون و سپاسگزار زحمات و محبت آنان هستیم.
و در پایان اسامی تیم قهرمان و همراهان؟
حمید محمدپور، احمد شهریاری، حسین مهدی قلی، عباس صحرایی، رحمت صادق دقیقی، اصغر نائینی، رضا نائینی، محمد طاهری، حسین قنبری، مهدی غلامرضایی و حسین ابراهیمیان بهروز ضمنآ محمد صادقی به عنوان مربی و سرهنگ اسفندیاری، سرپرست هیأت والیبال استان تهران زحماتشان قابل تقدیر است با این توضیح که امیرحسین منظمی، دبیر فدراسیون والیبال و خبرنگاران اختصاصی این رشته آقایان جمشید حمیدی، علی شاکری و سیف الله ترابی نیز در پوشش خبری این رقابت ها تلاش کردند که به نوبه خود از زحمات آنان و میهمان نوازی دوستان میزبان نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید