✍🏻مجيد سعيدي
بعد از بازي با ژاپن در قطر ادعا شد تيم ملي متحول شده و به سبك تيم هاي گوارديولا بازي مي كند! بطوريكه بعد باخت به قطر در نيمه نهايي ،ميزان مالكيت توپ در جريان مسابقه عامل موفقيت قلمداد گرديد!؟
همان روزها گفتيم شاخص مالكيت نه رمز پيروزي است و نه به آن جام مي دهند.
اكنون فارغ از اينكه در آسانترين گروه قرار گرفته ايم و نشاني از كره جنوبي، عربستان، اردن، استراليا، ژاپن، عراق و بحرين نيست ( نافي رشد فوتيال در آسيا نيستم) ، با برگزاري دو مسابقه كه خوشبختانه به بُرد تيم ملي انجاميد، ديديم و ديديد بجاي الگو برداري از سبك بازي گوارديولا به همان سبكي رسيديم كه تيم ملي ٨ سال تحت تاثير تفكرات كي روش بازي مي كرد!
يعني يك فوتبال كاملا دفاعي و اتوبوسي كه با گرفتن زمين بجاي مالكيت توپ دل به ضد حملات دارد..!
اينكه مردم از بُردن تيم ملي بجاي اينكه شاد شوند مثل جو حاكم در فولاد شهر لب به اعتراض مي گشايند، بدين خاطر است كه از تيم ملي با اين همه بازيكن تراز اول (كه در تيم هايي نظير ميلان و رُم و غيرو توپ مي زنند و البته همه ي فوتبال آسيا آرزوي داشتن چنين استعدادهايي را دارند) انتظار دارند . انتظار خوب بازي كردن و زياد گل زدن و بُرذن..!
به هر دو بازي اخير تيم ملي خصوصا نيمه دوم آنها نگاه كنيد!
وقتي سرمربي تيم ملي بعد از بازي با امارات ، خدا را شكر مي كند كه فوتبال آنها را تنبيه نكرد! معناي اين حرف چيست؟ آيا منتقدين و آن ١٥ هزار نفري كه در فولادشهر لب به اعتراض گشودند ، سهم خواه هستند؟
آيا خدادعزيزي سهم خواه بوديا حميد مطهري و آقاي تاج و مهدي محمد نبي؟ حاجي مايلي هم جز انتظار رشد و پويايي چه طلبي از تيم ملي دارد؟
آقاي قلعه نوعي !دستيارانت اگر پروفسور بودند نبايد بعد از دوسال به عقب بر مي گشتيم ، به يك فوتبال اتوبوسي جلوي قرقيزستان و امارات مي رسيديم!
به امير خان كه در آستانه تنبيه بود ! توصيه مي كنم؛ بجاي كاربرد واژه رشد و توسعه از برنامه ريزي معكوس(Backward Plannig) كه رويكرد استراتژيك است استفاده كند و بداند منتقد دشمن و سهم خواه نيست.و موفقيت او با تيم ملي خواست يك ملت است.همين و بس
⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️

دیدگاهتان را بنویسید