🔹این روزها در خیابان‌های تهران بیلبوردهای پرشماری که خبر از حضور بازیگر جدیدی در بازار تاکسی‌های اینترنتی می‌دهد، خودنمایی می‌کند. «تیکاپ» در این بیلبوردها خودش را «نسل جدید تاکسی‌های اینترنتی» معرفی کرده است.

🔹تیکاپ در تبلیغات خود مدعی شده می‌خواهد شیوه‌های قیمت‌گذاری در پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی را به چالش بکشد. در تیکاپ مسافر و راننده هر دو می‌توانند در بازه قیمتی مشخص‌شده، هزینه سفر را پیشنهاد دهند.

اپلیکیشن تیکاپ در نگاه اول قابلیت‌های نوآورانه متعددی دارد. اگرچه چنین امکاناتی پتانسیل رقابت تیکاپ را در بازار بالا می‌برد، هنوز تجربه کار با این پلتفرم چندان رضایت‌بخش نیست. به نظر می‌رسد تیکاپ تبلیغاتش را کمی زود آغاز کرده است و هنوز برای خدمات‌دهی به کاربرانش آن‌چنان آماده نیست.

🔹با همه امکاناتی که این اپلیکیشن دارد، در اغلب درخواست‌ها از مناطق مختلف شهر، هیچ راننده‌ای سفر را قبول نمی‌کند که نشان‌دهنده کمبود شدید کاربر راننده در این پلتفرم است. این اتفاق شاید برای پلتفرمی تازه‌به‌بازارآمده طبیعی به نظر برسد اما در پلتفرمی که مزیت خود را حق انتخاب می‌داند، نداشتن حتی یک انتخاب چالش بزرگی به شمار می‌رود.

🔹در چنین شرایطی، تیکاپ در مقابل جمعیت چندمیلیونی کاربران دو پلتفرم رقیب، کار دشواری برای سهم‌گرفتن از بازار در پیش دارد. این کار دشوار هم پیش و بیش از تبلیغات، خدمات‌رسانی مطلوب به کاربرانی را می‌طلبد که مدت‌هاست چشم‌انتظار بدیلی قَدَر برای تاکسی‌های اینترنتی فعلی هستند./دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید