فروش اقساطی یکی از روش‌های جذب مشتری برای خرید از یک شرکت است، حال با توجه به وضعیت فعلی بازار خودروی کشور، برخی از مونتاژکاران به این روش فروش روی آورده‌اند.

فروش اقساطی خودرو یکی از روش‌های جذب مشتری برای خرید از یک شرکت است، حال با توجه به وضعیت فعلی بازار خودروی کشور، برخی از مونتاژکاران به روش فروش اقساطی خودرو روی آورده‌اند.

بازار خودرو از اواسط فرودین ۱۴۰۲ در رکودی عمیق فرو رفته است و گویا این رکود به این زودی‌ها از این بازار رخت بر نخواهد بست. در نتیجه این رکود برخی از شرکت‌های مونتاژکار که محصولات نیمه‌اقتصادی تولید می‌کنند، تصمیم گرفتند تا با استفاده از ارائه روش‌هایی نظیر فروش اقساطی خودروی خود را در تعداد هرچه بیشتر به فروش برسانند.

دیروز در خبری اعلام شد که بسیاری از متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف داده اند که به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، علت این امر کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار است.

مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو اواخر فصل بهار سال جاری برگزار شد که طبق آمار غیررسمی بالای ۲ میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کردند و بنا به برنامه و ظرفیت تولید خودروسازان، نوبت تحویل برخی از متقاضیان به سال آینده موکول شد.

با این حال طبق جدیدترین آماری که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو ارائه کرده حدود ۱۰ درصد از متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی نسبت به پرداخت وجه خرید خودرو اقدام کرده‌اند؛ یعنی ۹۰ درصد از متقاضیان از خرید خودرو منصرف شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید