حساب و کتاب اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با «۱۰۰ جنگنده»
عضو سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل ممکن است حمله همزمان به تاسیسات هسته‌ای ایران و [زرادخانه] موشکی حزب‌الله را در نظر بگیرد. در این سناریو، نیروی هوایی اسرائیل حدود ۱۰۰ هواپیما را برای حمله به ایران اختصاص خواهد داد. تا زمانی که [جنگنده‌ها] به اسرائیل بازگردند، باقی نیروی هوایی اسرائیل در صورت لزوم عملیات تهاجمی در لبنان انجام خواهند داد.

مرکز مطالعات راهبردی بگین – سادات (Begin-Sadat Center for Strategic Studies) یک اندیشکده مستقر در اراضی اشغالی است. نام این مرکز مرکب از اسامی مناخیم بگین (نخست وزیر اسبق رژیم) و انور سادات (رئیس‌جمهور اسبق مصر) به عنوان امضاءکنندگان پیمان سازش کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ هستند.

«ایهود عیلام» عضو سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان «چالش‌های نظامی اصلی اسرائیل» در اندیشکده بگین – سادات نوشت: چالش‌ اصلی ارتش اسرائیل بسترسازی برای حمله به پایگاه‌های هسته‌ای ایران و رویارویی با بازیگران غیردولتی حامی ایران (NSAs) است. ارتش اسرائیل همچنین باید به مسائل امنیتی مهم دیگری نظیر ناآرامی‌های جاری در کرانه باختری و کارزار نظامی در سوریه بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید