آرای قالیباف بین پزشکیان و جلیلی تقسیم می‌شود

پزشکیان و قالیباف ضعف ستادی داشتند

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

🔹سطح مشارکت پایین زیاد بنده را غافلگیر نکرد. اول اینکه فضای مجازی تا حدی توسط ربات‌ها آلوده شده و ربات‌ها هم در دست بازیگران حرفه‌ای قرار دارد، لذا آمارها مقداری غلط‌انداز می‌شوند.

🔹سیاستمداران راه خودشان را رفتند و مردم را در بدبختی و مشکلات خودشان تنها گذاشتند. البته یک هفته دیگر وقت است در یک هفته پیش‌رو دو نفر باید تلاش کنند آرای طبقات ناراضی و سرخورده را پخش کنند و من معتقد هستم که پیروز انتخابات آینده آرای خاکستری خواهد بود.

🔹پزشکیان و قالیباف کمترین مواضع تخریبی را علیه دیگر به کار می‌گرفتند. علاوه بر این بخشی از سبد رأی قالیباف در بعد از ظهر روز انتخابات به سمت جلیلی سوق پیدا کرد و دلیلش این است که شبیه انتخابات دور اول احمدی‌نژاد عده‌ای فکر می‌کردند امکان شکست وجود دارد لذا به سمت جلیلی سوق پیدا کردند.

🔹بنده معتقد هستم همه کسانی که در عرصه انتخابات حضور دارند، رأی تکلیفی دارند اما جلیلی بدنه فعال‌تری داشت، قالیباف تلاش می‌کرد ستاد قوی‌تری تشکیل دهد و آنچه بین قالیباف و جلیلی وجود داشت عرصه رقابت سخت ستاد بود، تیم قالیباف بیشتر معطوف به ستاد بود اما تیم جلیلی معطوف به صف بود در هر حقیقت طرفداران جلیلی در سراسر کشور سعی کردند خودشان را رقیب اصلی پزشکیان نشان دهن
د.

🔹آرای رئیسی را به ۳ قسمت تقسیم می‌کنم. یک قسمت آرای مدیریتی بود یعنی کسانی که از مدیران مرحوم رئیسی به حساب می‌آیند، که اینها به سمت جلیلی می‌روند، در سراسر کشور مدیران یا به نفع جلیلی و یا علیه پزشکیان کار می‌کردند. قسمت دوم آرای تکلیفی جریان سیاسی است که ربطی به اسامی ندارد و اینها به سمت جلیلی رفتند اما قسمت سومی بودند که دلخوش به برنامه‌های محرومیت‌زادیی مرحوم رئیسی بودند و وقتی بازی قدرت را در جناح نزدیک به رئیسی مشاهده کردند، نه تنها جذب انتخابات نشدند بلکه از آن دل‌زده شدند و پای صندوق نیامدند. می‌توان از ۳ قسمت آرای رئیسی یک بخش پای صندوق رأی نیامدند./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید