مرتضی زبردست

تیم فوتبال استقلال تهران بعد از رقم خوردن چند نتیجه غیرمنتظره و جدایی سرمربی خود شرایط مناسبی نداشته و هواداران این تیم منتظر رفع مشکلات موجود و بازیابی روحیه از دست رفته تیم شان هستند در این اوضاع و احوال با حسن روشن ، یکی از مطرح ترین چهره های این تیم گفت و گویی داشتیم که نظر شما را به چکیده آن جلب می کنیم.
چه پیشنهادی برای گذر استقلال از وضعیت فعلی دارید؟
مشکلات فوتبال ما فراتر از مسائل امروز استقلال است همین مشکلی که امروز استقلال با آن مواجه است شاید فردا گریبان یکی دیگر از تیم های لیگ برتری را بگیرد نسخه شفابخش همانی است که بنده طی ۴۰ سال گذشته بارها به آن اشاره و هرگز مورد توجه قرار نگرفته است، دوای درد فوتبال ما فعالیت مؤثر آکادمی ها و بهره مندی از کمیته فنی باشگاه هاست.
خبر دارید ساپینتو برای هدایت مجدد تیم استقلال اعلام آمادگی کرده؟
شاید ایشان به عنوان یک مربی عصبی و پرخاشگر رفتار خود را فراموش کرده باشد اما هواداران استقلال هرگز گستاخی و حرکات زشت و زننده او کنار زمین را از یاد نمی برند.
دلیل عدم موفقیت نکونام چه بود؟
باز برمی گردم به همان حرف اولم، نکو بازیکن خوبی بوده، رکورد بیش ترین بازی در تیم ملی را داشته، در فولاد خوزستان هم عالی کار کرده ولی مناسب برای کار در تیم بزرگ استقلال نبود، جواد روزی که احساساتی شد و قول قهرمانی تیم آبی های تهران را داد مشخص شد هنوز پختگی لازم برای هدایت تیمی مثل استقلال با آن همه طرفدار را ندارد.
کدام مربی می تواند در استقلال موفق باشد؟
مربی ای که گزینه کمیته مربیان باشگاه باشد، مربیان صاحب رزومه موفق خارجی در کوران مسابقه ها بدون تیم نمی مانند، مربیان بدون تیم و خانه نشین نیز که توسط دلال ها معرفی می شوند داشته هایی فراتر از ساپینتو پرتغالی که کارهایش شبیه دلقک های سیرک بود ندارند.
یعنی ما مربی بزرگ داخلی نداریم؟
حتما داشتیم و داریم، نمونه بارز آن هم حشمت خان مهاجرانی، افتخار فوتبال کشورمان است که در سخت ترین شرایط برای اولین بار تیم ملی فوتبال کشورمان را راهی مسابقه های جام جهانی سال ۱۹۷۸ آرژانتین کرد، مربیان ممتاز سوای عملکرد مطلوب خود می توانند سازنده هم باشند و دیدیم حشمت خان موفقیت هایش ادامه دار بود.
نظرتان در مورد جذب بازیکنان خارجی؟
مبلغ درخواستی بازیکنان خوب خارجی خیلی بالاست و جذب آن ها در توان باشگاه های ما نیست، استخدام بازیکنان درجه سه و چهار خارجی نیز خیانت به سرمایه های جوان داخلی است، تیم های پرطرفدار باشگاهی ما مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، ملوان و حتی تعدادی از تیم های لیگ آزادگان اگر زمین مناسب و امکانات لازم برای استعدادیابی و فعالیت استاندارد آکادمی های باشگاه خود داشته باشند نه تنها احتیاج به حضور بازیکنان نه چندان مؤثر خارجی ندارند بلکه می توانند با ترانسفر بازیکنان شایسته و مازاد خود قسمتی از هزینه های سنگین باشگاه هایشان را هم تأمین کنند.
ستاره سابق تیم فوتبال استقلال تهران در خاتمه صحبت هایش با سایت چند ثانیه اظهار امیدواری کرد در وهله اول مشکلات اقتصادی کشورمان برطرف و متعاقب آن فوتبالمان نیز به روزهای اوج خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید