وجود «مشکل معیشتی مردم» و «کوچک شدن سفره‌ها»

نماینده ولی فقیه در خراسان رضو گفت: معیشت امروز مردم دچار مشکل شده … دولت اگرچه حقوق کارگران را افزایش می‌دهد اما کارگر امروز از کارگر گذشته بیشتر گرفتار مسائل معیشتی است و این در حالی است که حقوقش افزایش پیدا کرده اما گرانی و تورم، سفره او را از گذشته کوچک‌تر می‌کند.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر معیشت امروز مردم دچار مشکل شده، نه به دلیل توقف رشد کشاورزی بلکه به دلیل نبود نظارت بر بازار است.

سید احمد علم‌الهدی در دیدار با معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان‌که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه اعطای تسهیلات و تزریق نقدینگی به جامعه نباید منجر به افزایش تورم و ایجاد ورشکستگی‌های سنگین‌تر برای تولیدکنندگان شود، اظهار کرد: امروزه دو مسئله در بانک‌ها و مراکز اقتصادی وجود دارد؛ یکی اینکه تسهیلات بانکی به جای هزینه‎ شدن در ردیف‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مصرفی هزینه می‌شود و دوم آن‌که بانک‌ها در برابر تسهیلاتی که اعطا می‌کنند، بازرسی ندارند. این مشکل بزرگی است که در نتیجه آن، صاحبان صنایع تسهیلات کلان دریافت می‌کنند اما به جای هزینه کردن در جهت رونق تولید، آن را خرج مسائل لوکس و ساخت تالار و پاساژ می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید