خسرو کفیلی

کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برنامه صحیحی برای آمادگی ملی پوشان کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و رقابتهای جهانی بحرین تدوین کرده است.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : حدنصاب های کسب شده از اردونشینان در پایان اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در جزیره کیش حاکی از آن است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برنامه صحیحی برای آمادگی علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان که جواز حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند و وزنه برداران جوانی که قرار است در رقابتهای جهانی بحرین شرکت کنند ، تدوین کرده و در حال اجرای آن است.
او افزود : افزایش رکورد توسط جوادی و داودی با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز بازی های المپیک پاریس می تواند تداوم داشته باشد . این امر باعث افزایش امیدها برای کسب مدال از سوی این دو ملی پوش کشورمان در بازی های المپیک پاریس خواهد شد.
جباری افزود : با توجه به شناختی که از این دو وزنه بردار در طول سال ها حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی دارم ، نقطه ضعف آنان در حرکت یک ضرب است و بی شک با رفع این ضعف بدون شک شاهد حضور قدرتمند این دو وزنه بردار در بازی های فوق خواهیم بود.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران از عملکرد وزنه برداران جوانی که به تازگی از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شده و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین آماده می کنند ، ابراز رضایت کرد و گفت : تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در دعوت از این وزنه برداران جوان درست بود.
این وزنه برداران جوان که آینده گان وزنه برداری ایران هستند در آخرین رکوردگیری ای که از آنان به عمل آمد بسیار خوش درخشیدند و نشان دادند که در صورت تداوم این روند حرفهای بسیاری در رقابتهای جهانی بحرین که بزودی در منامه برگزار خواهد شد ، خواهند داشت.
وزنه برداران جوانی همچون علی نصیری ، آریا پایدار ، ابوالفضل زارغ ، علیرضا معینی ، مسعود ممیوند و … در این مدت کم در اردوهای آمادگی تیم ملی با تمرینات سخت به حدنصاب هایی دست یافته اند که جای امیدواری است.
جباری از شهر سدان لنجان اصفهان به عنوان یکی از قطبهای وزنه برداری ایران یاد کرد و گفت : وزنه بردارانی همچون سهراب مرادی ، رشید شریفی ، رسول معتمدی ، علیرضا معینی و … از این شهر گام به دنیای قهرمانی گذاشته اند و مستعدان بسیاری نیز در این شهر هستند که بزودی پله های ترقی را خواهند پیمود.
مربی سابق وزنه برداری ایران در باره وضعیت رسول معتمدی ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان اظهارداشت : معتمدی هم اکنون همچون گذشته تمریناتش را انجام می دهد ولی پیشرفتی در حدنصابهای او مشاهده نمی شود.
تا آنجا که من اطلاع دارم معتمدی با توجه به میزان آمادگی اش قصد ندارد در رقابتهای قهرمانی کشور که بزودی در اصفهان برگزار خواهد شد ، شرکت کند .
بی شک در صورتی که این وزنه بردار از لحاظ روحی و روانی و میزان آمادگی به روزهای گذشته خود بازگردد بار دیگر می تواند برای کشورمان از میادین مختلف افتخار کسب کند.
جباری که به عنوان سرمربی به همراه تیم ذوب آهن اصفهان به دفعات عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را کسب کرده است ، در باره حضور این تیم در فصل آینده لیگ نیز اظهارداشت : هنوز هیچ چیز مشخص نیست ، حضور تیم ذوب آهن اصفهان در لیگ بستگی به نظر هیات مدیره باشگاه ذوب آهن دارد.
با توجه به اینکه باشگاه ذوب آهن اصفهان ، بخشی از مبلغ قرارداد وزنه برداران این تیم در فصل گذشته را پرداخت نکرده است من معتقدم اگر این تیم در فصل آینده تیمداری نکند ، بهتر است.
او در باره امکان حضور تیم سپاهان در فصل آینده لیگ نیز گفت : پیش از این عنوان می شد که تیم سپاهان در فصل آینده لیگ تیمداری خواهد کرد ولی با تغییر و تحول در سطح مدیریتی این باشگاه شرکت و یا عدم حضور تیم سپاهان در فصل آینده لیگ مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید