Do -Hee Lee South Korea
رحیم رحیم زاده

خبر را 15 روز پیش یک از دوستان از کره اعلام کرد. از دوست دیگری ایمیل این خانم را گرفتم و صحت مورذ را از ایشان پرسیدم تا این لحظه پاسخی نداده .با دوستان مورد را مطرح کردم تا گزارشی در این مورد بنویسم. اما دوستان با توجه به صحبت های ریاست فدراسیون والیبال صلاح ندانستند خبر را کار کنیم زیرا احتمال می رفت برخی از دوستان که در خارج به آنها ایجنت و در داخل به آنها دلال بازیکن و مربی می گوییم شاید فرافکنی و سنگ اندازی کنند مشکل پیش بیاید و مربی از قبول مسئولیت خودداری کند و…

خانم لی را بشناسیم

رنکینگ بازیکنی او 606 و رنکینگ مربیگری وی 1659 است. او متولد 27/01/1968 است با 170 سانتی متر قد در پست پاسور بازی میکرد.

آقای تقوی رِییس فدراسیون گفته بود : “تعداد مربیان زن در والیبال دنیا کم است به همین دلیل انتخاب های گسترده ای نداریم ولی سعی کردیم یکی از بهترین‌های آسیا را که بتواند با تیم ما کار کند و تجربه بین‌المللی داشته باشد انتخاب کنیم “ .

بر اساس آمار ,وولی باکس volleybox.net در رنکینگ مربیان والیبال بانوان ،خانم نیکی زیمرمن از امریکا به عنوان آخرین نفر در رده 13429 قرار دارد. خانم پینگ لنگ از چین در رتبه (رنکینگ 19) قرار دارد.

خانم سمیرا فولادی از ایران در رده 2291 قرار دارد.از بقیه مربیان خانم ایرانی در این لیست خبری نیست.شاید روابط بین الملل فدراسیون می تواند در این مورد با این وب سایت هماهنگی های لازم را انجام دهد تا رنکینگ سایر مربیان خانم ایران هم مشخص شود.

حال که حقوق این مربی را فدراسیون جهانی والیبال پرداخت خواهد نمود بنظر حقیر فدراسیون والیبال برای بالا بردن سطح والیبال بانوان ایران می تواند با تیم های دیگر در نقش میزبان و میهمان اردو های مشترک و بازی های دوستانه برگزار نماید. برای انجام این اردوها ،علاوه بر کمک گرفتن از دوستان والیبالی خارجی میتوان از کمک و همکاری مربیان، داوران و بازیکنان پیشکسوت ایرانی شاغل یا ساکن در کشور های خارجی کمک بگیرد.این اردوها نباید مقطعی باشند. یادم می آید سالها پیش زمانی که در فدراسیون شاغل بودم تیم بانوان تایلند در یکی از کشور های آمریکای جنوبی . سپس در یکی از کشور های خاور میانه اردو و مسابقات دوستانه انجام داد.الان این تیم در رده 13 جهان قرار دارد. برای کسب اطلاعات می توان از آقای شانریت دوست والیبال ایران کمک گرفت. رحیم زاده

دیدگاهتان را بنویسید