✍🏻 کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس رسانه

🔹ساعت کار جدید ادارات: ۶ صبح تا ۱۳!!!!  اکثریت نمایندگان مجلس در فروردین ۱۴۰۱ با لجاجت فراوان، خلاف نظر کارشناسی و بدون هر توجیهی تغییر فصلی ساعت را با این ادعای غلط که  تاثیری در مصرف برق ندارد لغو کردند.

🔹آنها حتی به حرف مرکز پژوهش‌های مجلس هم گوش نکردند  که مخالف لغو تغییر ساعت رسمی بود

🔹از اول فروردین ۱۴۰۲ با لجاجت مجلس در مقابل واقعیتهای کارشناسی و نیازهای مردم و وضع قانون جدید ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نکرد.

🔹حالا دولت بخاطر صرفه‌جویی و کاهش در مصرف برق، تصویب کرده‌است که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ بعدازظهر خواهد بود.

🔹این نوع ساعت کاری طبعا بر بخش خصوصی و جاهای دیگر هم اثر می‌گذارد.

🔹با ساعت کاری جدید کارکنان ادارات باید حدود ساعت ۴ یا زودتر بیدار شوند و خود و فرزندانشان را آماده کنند و چیزی حدود ساعت ۵ صبح یا زودتر بیرون بیایند تا ساعت ۶ صبح به اداره برسند. مراجعان ادارات هم دچار همین دچار همین مشکل خواهند بود.

🔹زندگی و آرامش مردم با این ساعت کار مختل می‌شود و  زحمتی نامعقول را باید تحمل کنند.

🔹این زحمت و عسر و حرج را مجلسی آفریده‌ است که در قانونگذاری نه به کارشناسی اهمیت می‌دهد و نه گوشش بدهکار وضع و نیازهای مردم است.

🔹مجلسی که دوره‌اش تمام شد، این شیوه لجوجانه را در خیلی طرحها و لوایح دیگر هم به کار برده‌است  مثل طرح صیانت از فضای مجازی، یا لایحه حجاب و عفاف مقررات مالیاتی و …. هم به کار برده‌اند یا حرف کارشناسی و نیازهای مردم در مجلس بی‌ارزش است.

🔹قانونگذاری بدون کارشناسی و مخالف نیازهای مردم سراسر زیان و سوزنده سرمایه اجتماعی و بسیار زحمت‌‌ پافزاست.

دیدگاهتان را بنویسید