✍️ #چند_ثانیه

🔹حسین شریعتمداری با انتقاد از تاکید رییس‌جمهور بر «هماهنگی با رهبر برای انتخاب وزرا» خطاب به پزشکیان نوشت: «ادعای غیرواقعی دیروز شما با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید.»

🔹هیچ عقل‌سلیمی نمی‌پذیرد رییس‌جمهور کشور از پشت تریبون مجلس و در حالی که سخنانش از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش گسترده داده شده و ده‌ها میلیون نفر، اظهاراتش را آنلاین، می‌بینند و می‌خوانند و می‌شنوند، «خبر» کذب، خلاف‌واقع و تحریف‌شده درباره موضع رهبری پیرامون وزرای پیشنهادی بر زبان آورد و درباره برخی از این وزرا، حتی ریز دیالوگ ردوبدل‌شده میان خود و رهبری را بیان کند.

🔹تجارب پیشین، گویای آن است که دفتر رهبری نسبت به اقدام دیگران برای انتساب‌، تعبیر ناروا و تحریف مواضع ایشان، حساسیت فوق‌العاده‌ای دارند و «بلافاصله»، واکنش رسانه‌ای رسمی نشان می‌دهد.

🔹اگر سخنان پزشکیان، به روایت شریعتمداری، «غیرواقعی» بود، با تکذیب یا توضیح «سریع» دفتر رهبری مواجه می‌شد که نشد و همین سکوت، نشانه رد ادعای عجیب مدیرمسئول روزنامه «کیهان» و بی‌پایه‌بودن تکذیب و تشکیک ادعایی او در سخنان و به‌عبارت بهتر، خبرهای پزشکیان است.

🔹نگرانی اصلی شریعتمداری، «استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام» از اعلام رسمی «هماهنگی با رهبر برای انتخاب وزرا» نیست، او نگران این است که با چنین تحولی، دیگر قادر نیست با پوستین دفاع از نظام و رهبری، دولت را مورد هجوم تندروانه / جناحی قرار دهد و علاوه‌براین، چنین حملاتی حتی نزد مخاطبان اصولگرای او نیز موضعی شخصی و فاقداعتبار حاکمیتی، تلقی خواهد شد.

🔹در واقع، مدیرمسئول کیهان، اکنون، خلع‌سلاح شده و با «انکار واقعیت» در جست‌وجوی گریزگاهی برای بازگشت به گذشته و زدن ماسک انقلابی روی چهره مواضع تندروانه خود است.

🔹شریعتمداری در «انکار واقعیت»، تنها نیست. پزشکیان دیروز به‌صراحت اعلام کرد: «آقای دکتر عراقچی اولین کسی بود که آقا او را قبول کردند. اصلاً پیش از اینکه اسم وزرا را بگوییم آقا قبول کردند و گفتند خوب است»، بااین‌وجود، در روزی که ۲۸۸ نماینده حاضر در مجلس با رایی تاریخی، «همه» وزرای پیشنهادی را تایید صلاحیت کردند، ۲۴۷ رای گزینه وزارت‌خارجه مشخص کرد که برخلاف تایید صریح و محکم رهبری، ۴۱ رای پایداری‌ها، در نفی‌صلاحیت عراقچی بوده است.

🔹کارشناسان، یکی از پیام‌های مهم و شفاف رای اعتماد ۱۰۰درصدی مجلس به وزرای پیشنهادی پزشکیان را غروب آفتاب یکه‌تازی تندروها و «پایان پایداری» می‌دانند. ظاهرا، شریعتمداری هم فهمیده که خالی‌شدن پشت تندروها، محدود به «بهارستان» نخواهد ماند و به تندروهای فعال در دیگر نهادها هم سرایت خواهد کرد و برای پیشگیری از چنین تحول کلیدی، درصدد زیرسوال بردن «تفاهم» در سطح کلان حاکمیت برای دستیابی به «وفاق‌ملی» است.

🔹با این اوصاف، اگر به‌زودی، شاهد نقل‌مکان مریی و نامریی پایدارچی‌ها به «توپخانه» شدید، زیاد تعجب نکنید؛ بازنده‌ها باهم «متحد» می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید