هفت صبح نوشت:

🔹تحولات سریع در میدان رقابت تنش‌هایی را در دو اردوگاه اصولگرا و اصلاح‌طلب شکل‌داده است. تلاش برای جذب آرای خاموش و رایزنی برای ائتلاف

🔹 اصولگرایان حالا به این نکته خو گرفته‌اند که انتخابات به مرحله دوم می‌رود. با چنین دیدگاهی به شکل بیسیک دو مدعی اصلی اصولگرا یعنی قالیباف و جلیلی حاضر به انصراف نخواهند بود. چرا که این شانس را دارند که هرکدامشان که به مرحله دوم برود با تجمیع آرای رقیب دیگر می‌توانند پزشکیان را شکست دهند. اما برخی از کارشناسان اصولگرا از این نکته مطمئن نیستند.

🔹همان طور که برخی بر پایه برخی نظرسنجی‌ها و گمانه زنی‌ها می‌گویند که در رقابت مرحله دوم اگر بین جلیلی و پزشکیان باشد شانس پزشکیان کم نخواهد بود… در واقع در حال حاضر قالیباف و جلیلی روی هم ۵۰ درصد آرا را دردست دارند که اگر قاضی‌زاده و زاکانی هم از لیست خارج کنند این رقم به ۵۵ درصد خواهد رسید. این به جز درصدی از رای دهندگان است که هنوز کاندیدای خود را انتخاب نکرده‌اند.

🔹به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد تشدید فعالیت اصلاح‌طلبان برای به میدان آوردن بخشی ازآرای خاموش و خاکستری باشیم (به‌خصوص در تهران که آمار مشارکت قطعی هنوز پایین است) و ازآن سو اصولگرایان به یک ائتلاف سازماندهی شده می‌اندیشند تا از تکرار سال ۹۲ خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید