🔹افزایش فزاینده نیروی انسانی در این دو شرکت در حالی است که از یک سو، متعادل سازی تعداد نیروها و شاغلان دو خودروساز با مقاومت شدید شاغلان و چهره های سیاسی، اساسا غیرممکن به نظر می رسد و از سوی دیگر، حقوق این شاغلان نیز سه برابر میانگین جهانی پرداخت می شود!

🔹علاوه بر اینها در حالی به ازای هر یک نفر نیروی انسانی در ایران‌خودرو و سایپا، حداکثر ۸ خودرو در سال تولید می‌شود که این میزان به طور متوسط در جهان ۳۰ و در شرق آسیا تا ۶۶ خودرو گزارش شده است!

🔹 در حالی که فروش محصولات ایران خودرو، با ۳۰ تا ۵۰ درصد زیر قیمت بازار از سوی کارخانه، رانت بزرگی را از جیب این شرکت و سهامدارانش به دست دلالان سرازیر می کند، در سمت دیگر ناکارآمدی در مدیریت و تصمیمات غیراقتصادی آن هم در شرایط اعمال تحریم های سخت به صنعت خودروسازی کشور، شرکت های خودروساز را چنین فضاحت بار به ورطه ورشکستی کشانده است./ جماران

دیدگاهتان را بنویسید