رییس عزل شده فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به شکایتش از اعضای هیات رییسه فدراسیون که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه اعتماد داشت.
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در ابتدا در مورد این شکایت اظهار داشت: «مطالبه اصلی اینجانب حرکت در چارچوب اساسنامه و قانون است. فدراسیون فوتبال اساسنامه دارد و یک موسسه مستقل غیرانتفاعی غیردولتی است و مرجع رسیدگی‌اش چارچوب اساسنامه است. بعد از مشورت‌هایی که داشتیم در مورد رعایت نکردن مفاد اساسنامه شکایت کردیم. برای اولین‌بار است که هم فدراسیون فوتبال صاحب اساسنامه شده. اینها دست به یک کار ناشیانه و عامدانه زدند. بر اساس آنچه در ماده 37 اساسنامه آمده کاری کردند بدون دلیل و مستندات آمدند بدون مستند عزل موقت را انجام دادند در حالی که من نامه زده بودم که این جلسه برگزار نشود (جلسه 28 بهمن 1400) . متعاقب آن به من اجازه ورود به مجمع را ندادند. قبلش دعوت کرده بودند و بعد صورتجلسه را عوض کردند. مرا از دستور کار خارج کردند. ماده 37 می‌گوید من باید حضور می‌داشتم و عزل و ابقا دست مجمع فدراسیون است. ماده 63 هم می‌گوید هر کس چه تعلیق باشد چه حکم محرومیت داشته باشد باید در مجمع حاضر شود. کمیته اخلاق یک‌سال و نیم به شکایت من رسیدگی نکرد.»
تبلیغاتالی گشت

در دادگاه هیات‌رییسه چه گذشت؟ عزیزی‌خادم: فوتبال مصونیت نمی‌آورد

عزیزی‌خادم ادامه داد: «در صحبتی که در دادگاه داشتیم این موارد را اعلام کردیم. در موردش حرف زده شد و من هم امیدوارم که طبق قانون قوه قضاییه که صلاحیت رسیدگی دارد به این پرونده رسیدگی کند. من الان در فدراسیون فوتبال سمتی ندارم. تشخیص دادیم، می‌توانیم در قوه قضاییه شکایت کنیم.» او تاکید کرد: «فوتبال مصونیت نمی‌آورد برای کسی. اینها باید بیایند و پاسخگو باشند که چرا این کار را کردند. فدراسیون فوتبال مشروعیت ندارد، چون تکلیف من مشخص نشده و مجمع باید تکلیف را مشخص کند.»

ایشان در مورد فضای دادگاه هم توضیحاتی ارایه کرد: «جالب است که فضای دادگاه خیلی کم‌تنش و مناسب بود از نظر برگزاری. قاضی هم استدلال‌های طرفین را شنید. هم وکلای من صحبت کردند هم وکلای طرف مقابل. آقای کامرانی‌فر هم بود. مکتوب هم نوشته شد و دیگر باید منتظر صدور رای قاضی ماند که حکم اعلام شود. در مجموع امروز روز پاسخگویی است. روزی که حقیقت آشکار می‌شود. نه می‌شود از حقیقت فرار کرد نه از واقعیت.»

دیدگاهتان را بنویسید