خسرو کفیلی

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری با حذف شش وزنه بردار جوان کشورمان از حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا بار دیگر در تیررس حملات منتقدان خود قرار گرفت.
انوشیروانی که بیش از یک سال و نیم است به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری انتخاب شده است ، در طول نزدیک به سال گذشته به دفعات مورد حمله منتقدان خود گرفته است.
ناکامی تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو ، عدم نتیجه گیری مطلوب علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان در بازی های المپیک پاریس و تغییر تابعیت کیانوش رستمی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و اکنون حذف شش وزنه بردار جوان کشورمان از رقابتهای جهانی اسپانیا و انتشار فهرست ۳۸ نفره کاروان اعزامی تیم ایران که در میان این فهرست افرادی وجود دارند که با عناوین مختلف جزؤ مسافران به اسپانیا قرار گرفته اند ، موضوعاتی هستند که منتقدان معتقد به سوء مدیریت انوشیروانی در فدراسیون مربوطه هستند.
این منتقدان خواستار ورود مسوولان وزارت ورزش و جوانان در این امر و تغییرات در فدراسیون وزنه برداری شده اند.
فدراسیون جهانی وزنه برداری در آستانه آغاز رقابتهای وزنه برداری وزنه برداری قهرمانی دختر و پسر جهان ، نسبت به انتشار آخرین فهرست استارت لیست این مسابقات اقدام کرد که در این فهرست اسامی ۱۷ وزنه بردار از کشورهای مختلف به ویژه ۶ وزنه بردار جوان کشورمان وجود نداشت.
این فدراسیون دلیل حذف اسامی برخی از وزنه برداران شرکت کننده را عدم رعایت بازه زمانی ابلاغ شده از سوی آژانس بین المللی کنترل دوپینگ اعلام کرد که این امر با اعتراض مسوولان فدراسیون وزنه برداری ایران روبه رو شد.
فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد طبق آخرین دستورالعمل آژانس بین المللی کنترل دوپینگ ( آی تی آ)تمامی وزنه‌بردارانی که قصد شرکت در مسابقات قاره‌ای یا جهانی را دارند، باید در بازه نزدیک به مسابقات دو مرتبه تست دوپینگ بدهند؛ مشروط بر آنکه فاصله این دو آزمایش کمتر از ۱۴ روز نباشد. موضوعی که در مورد محراب دواسری، امیرحسین قربانی، ایلیا صالحی پور، امیر حسین سپه، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی‌تنها ۶ ملی‌پوش تیم جوانان ایران در بازه زمانی مورد اشاره به درستی رعایت نشد.
هر ۱۰ ملی‌پوش جوانان ایران در ماه‌های گذشته دو مرتبه آزمایش دوپینگ دادند، اما در مورد ۶ وزنه‌بردار حذف شده، بازه‌ زمانی آزمایش‌ها به جای ۱۴ روز، ۱۲روز بود که ۴۸ ساعت کمتر محسوب می شود.
در این بین فدراسیون وزنه‌برداری ایران به شدت به این تصمیم معترض شد و به محض اطلاع از این تصمیم از طریق برقراری
ارتباط با رئیس فدراسیون جهانی و دیگر مسئولان رده بالای این
فدراسیون برای ممانعت از این تصمیم اقدام کرد که تاکنون نتیجه بخش نبوده است.
علاوه بر ۶ وزنه‌بردار تیم وزنه برداری جوانان ایران, ۴ وزنه‌بردار از مراکش،۳ وزنه‌بردار از چین تایپه، ۲وزنه‌بردار از کامرون و ۲وزنه‌بردار از کنگو نیز از استارت لیست مسابقات خارج شده اند.
در استارت لیست جدید مسابقات جهانی جوانان، ایران در بخش مردان با ۴نماینده به نام‌های علیرضا عباسپور در دسته ۸۹ کیلوگرم، محمد اسفندیاری در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، حسن عمادی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و امیر رضا آقایی در دسته فوق سنگین حضور دارد و در بخش دختران هم سیده غزل حسینی، فاطمه کشاورز ، ریحانه کریمی، سیده هانیه شریفی و کیژان مقصودی روی تخته می‌روند.
هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که از او می توان به عنوان متاثرترین فرد در وضعیت پیش آمده برای وزنه برداران جوان کشورمان یاد کرد چرا که تیمش یکی از امیدهای قهرمانی این مسابقات بشمار می رفت ، گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران هیچگونه اشتباهی نکرده است و طبق نامه ارسالی از سوی فدراسیون وزنه برداری که به امضای سجاد انوشیروانی رسیده است نسبت به گرفتن دو آزمایش دوپینگ از وزنه برداران اعزامی اقدام کرده است.
در این نامه هیچ اشاره ای به فاصله ۱۴ روز برای گرفتن آزمایش دوپینگ از وزنه برداران نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید