✍️ #چند_ثانیه

🔹امروز در مراسم تودیع رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، لطیفی در سخنرانی خود بطور ضمنی به انتقادات از خود برای تصدی این پست مثل نداشتن سابقه کار مدیریتی و پاداش بالا رفتن از دیوار سفارت انگلیس پاسخ داد.

🔹 او گفت: تیز هوش بوده و سالهای تحصیل را یکی دوتا جهشی خوانده و در ۲۱ سالگی فوق لیسانس می خوانده است.گفت؛ برای نخستین بار ۳۲ طرح جدید در این سازمان اجرا کرده و در این سه سال رشد بهره‌وری را ۳/۴ درصد مثبت کرده است. از موازی کاری در دولت و اینکه آموزش و پرورش با شرکت پترو فرهنگ در امور مربوط به نفت دخالت می کند گلایه کرد. پنج بار نام شهید رییسی را آورد و گفت او طرح های بی نظیری برای تحول در نظام اداری کشور داشت و روش های او الگو بود. تاکید کرد راه او را می رود و کارکنانش نباید این مسیر را فراموش کنند!

عارف اما در پشت تریبون بدون نام بردن از کسی چند آمار خواند:

🔹چرا در شاخص منابع انسانی رتبه ایران از میان ۱۹۲ کشور ۱۷۸ است.

🔹چرا در حوزه دولت الکترونیک رتبه ایران در میان ۱۸۰ کشور ۱۰۱ و در منطقه هشتم است.
چرا شاخص فساد در میان ۱۸۰ کشور۱۱۴ است. مگر در فرهنگ دینی ما ورود یک شاهی پول حرام مذموم نبود؟

🔹چرا قیمت تمام شده تولیدات ما حتی در محصولی نظیر گندم با وجود نیروی کار ارزان و انرژی ارزان تا این حد بالاست ؟ این نتیجه بهره وری پایین نیست؟

🔹چرا ما در تامین معیشت کارکنان با وجود بلعیده شدن ۸۰ درصد بودجه شرمنده ایم؟  نیروهای جوان بسیاری را که همسو با شعارهای ما بودند جذب دستگاه ها کرده‌ایم بطوریکه نهاد ریاست جمهوری ۲۵۰۰ نیروی مازاد دارد.قرار بود طبق قانون ۱۵ درصد از نیروها کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید