کشتی آرای، کارشناس ارشد طلا و سکه با تاکید بر اینکه خرید زیورآلات به خصوص توسط بانوان می تواند هم به اشتغال و هم اقتصاد خانوار و کشور کمک کند گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی وارد رکورد بی سابقه شد.

قیمت طلا از روز گذشته با تصمیم فدرال رزرو آمریکا وارد هزاره سوم قیمتی خود شد و رکورد بیشترین قیمت را به نام خود ثبت کرد. طلا در بازارهای جهانی از روز سه شنبه (دیروز) بالاخره پس از چندین بار که دچار نوسان شده بود از مرز ۲ هزار دلار عبور کرد.

این قیمت دو هزار دلار در هر اونس اگر چه یک بار نیز رخ داده بود و بعدها به مرور دچار افت قیمت شد و به شدت کاهش یافت اما امروز و در لحظه تنظیم گزارش با ثبت قیمت ۲۰۲۶ دلار نشان داد که این قیمت یک رکورد و در نوع خود بی سابقه است.

کارشناسان بر این باور هستند که حالا که طلا از مرز روانی تاریخی خود عبور کرده نشان می دهد که داده های ضعیف اقتصاد آمریکا سبب شده است تا بازارها احتمال بیشتری به عقب نشینی فدرال رزرو در سیاست های انقباضی اش بدهند.

در حقیقت در روزهای اخیر به دلیل افزایش نگرانی ها نسبت به تورم ناشی از افزایش قیمت نفت سبب شده بود تا بازارها احتمال افزایش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو بدهند. اما در حال حاضر به دلیل داده های اقتصادی ضعیف احتمال رکود بیشتر شده است و از این طریق نیز دست فدرال رزرو بیشتر از پیش بسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید