🔹”پتروشیمی لردگان رکورد تولید خود از ابتدای راه اندازی تاکنون رو شکست”. این خبری بود که روز گذشته بر روی خروجی برخی از رسانه ها قرار گرفت؛ اما هنوز 24 ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که خبر رسید گاز پتروشیمی لردگان قطع و تولید متوقف شد.

🔹پیگیری خبرنگار ما حکایت از این دارد که اداره گاز به دلیل بدهی، گاز این مجتمع تولیدی را قطع کرده است. اما ماجرا چیست؟
بدهی پتروشمی لردگان به اداره گاز مبلغی در حدود 4 و نیم همت است و از طرفی این مجتمع در حدود 3 و نیم همت از وزارت جهاد کشاورزی طلب دارد.

🔹سال گذشته اداره گاز به بهانه کمبود و افت فشار گاز در فصل سرما 90 روز گاز این مجتمع را قطع کرد که این اقدام منجر به برگزاری جلسه ای در دفتر معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور شد.

🔹در جلسه در دفتر پاداش که با حضور نمایندگان شرکت گاز برگزار شد مصوب شد حسابهای پتروشیمی لردگان توسط شرکت گاز باز شود و 3 و نیم همت طلب لردگان از جهاد کشاورزی توسط معاون اقتصادی دفتر معاون اول رییس جمهور در برنامه تهاتر قرار گیرد و نیز مقرر شد پتروشیمی لردگان معادل یک همت بعد از گشایش حسابها LC گرفته وبه حساب شرکت گاز واریز کند.

🔹اما در اقدامی عجیب و تنها یک روز بعد از جلسه مذکور حسابهای این شرکت توسط سازمان امور مالیاتی برای مطالبات گاز مسدود شد. طی مذاکرات متعدد با رییس این سازمان، بالاخره تصمیم براین شد حسابها باز و نسبت به تهاتر یا صدور اجرائیه جهت مطالبات شرکت پتروشیمی لردگان اقدام شود.

🔹پتروشمی لردگان نیر متعهد شد از هر کشتی صادراتی مبلغ مشخصی به امور مالیاتی واریز نموده و مراحل دریافت LC توسط لردگان پیگیری شود که این برنامه از ده روز پیش اجرائی و از فروش اولین کشتی صادراتی مبلغ مورد توافق به حساب امور مالیاتی واریز شد.

🔹حالا در کمال تعجب و بهت و حیرت و زمانی که این مجتمع صنعتی توافقات خود با سازمان امور مالیاتی را مو به مو انجام می دهد، اداره گاز دو روز پیش اخطار قطع گاز صادر می کند و روز بعد نیز گاز را قطع می کند.

🔹آقای چگنی عزیز، هنوز دو ماه از سال جدید که رهبر انقلاب آن را به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری کردند نگذشته است و هنوز پتروشیمی لردگان از قطعی 80 روزه گاز در زمستان سال گذشته کمر راست نکرده است. با ما چه می کنید؟

ما از شما انتظار نداریم به فکر معیشت نزدیک به 2500 کارگر بومی این منطقه محروم و مستضعف باشید.

🔹ما از شما انتظار نداریم به فکر 40 هزار سهامدار خرد که همه امیدشان به این سرمایه گذاری است و با این دستورات به یاس و نامیدی تبدیل می‌شود، باشید.
ما از شما انتظار نداریم شما به هزینه این قطع گاز و راه اندازی مجدد مجتمع اهمیتی بدهید.
حتی ما از شما انتظار نداریم خود را ذره ای به منویات رهبر معظم انقلاب و اهتمامشان برای تولید و کمک به تولید کنندگان داخلی متعهد بدانید.

🔹اصلا به این موضوع هم فکر نکنید که پتروشیمی لردگان کود شیمیایی کشاورزان 5 استان را تامین می کند و با این دستورات چه بحرانی ایجاد و تکلیف آن کشاورز بیچاره چه می شود.
راستی اگر قرار بود تمام تلاشتان را برای نابودی تولید و – نه رشد تولید- در این مجتمع به کار ببندید کاری فراتر از این اقدام ممکن بود؟

🔹خداوند روح مطهر “شهید جمهور” آیت الله سید ابراهیم رییسی را با اولیا الله محشور کند. کاش او هنوز زنده بود. کاش به این زودی بیت الغزل حرف های رییس جمهور شهید که بارها خطاب به مسئولین می گفت “اولویت اصلی شما این باشد که اقداماتتان به نفع مردم باشد و مردم از تصمیمات شما نفع ببرند،” اینقدر زود فراموشتان نمی شد.

🔹با توجه به اینکه 10 روز از باز شدن حسابهای پتروشمی لردگان می گذرد و گرفتن یک همت وام در 10 روز واقعا غیرممکن است، کاش مدیران شرکت ملی گاز کمی تامل می کردند و با توجه به اینکه پروشیمی لردگان فقط یک هفته مهلت خواسته بود در متوقف کردن تولید این مجتمع اینقدر، عجله نمی کردند. نکته دیگر هم اینکه با توجه به وضعیت کشور و انتخابات آتی ریاست جمهوری بهتر نبود که کمی وضعیت کنونی کشور را درک می کردیم و ….

دیدگاهتان را بنویسید