رحیم رجیم زاده

آقای رامون سوزارا۶۴ ساله رئیس فدراسیون ملی والیبال فیلیپین (PNVF)،دربیست و پنجمین مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا در تایلند به عنوان رئیس جدید کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) انتخاب شد. او ۴۸ رای از ۶۳ رای، شامل ۲۰ رای نیابتی، را در انتخابات به دست آورد. رامون به عنوان نهمین رئیس AVC و دومین رئیس از فیلیپین پس از آقای نمیسیا یابوت (1976-1979) انتخاب شد.
رؤسای AVC
1. آقای ماسا ایچی نیشیکاوا (ژاپن) 1952-1976
2. آقای نمه سیو یابوت اس آر. (فیلیپین) 1976-1979
3. آقای یوتاکا مائدا (ژاپن) 1979-1985
4. آقای یاسوتاکا ماتسودایرا (ژاپن) 1985-1996
5. آقای یوان وی مین (چین) 1997-2001
6. آقای وی جی ژونگ (چین) 2001-2008
7. دکتر صالح ع. بن ناصر (عربستان سعودی) 2008-2020
8. خانم ریتا سوبوو (اندونزی) 2020-2024
9. آقای رامون سوزارا (فیلیپین) 2024-

آقای رامون سال ها پیش ورزش والیبال را شروع کرد ؛ به نمایندگی از دانشگاه ایالتی در لیگ های مختلف حضور داشت، . او در آن روز یک پاسور بود و بعداً به عنوان معلم تربیت بدنی در یک دبیرستان به کار ادامه داد.
۶۳ فدراسیون ملی (شامل کسانی که نماینده نیابتی داشتند) برای رئیس جدید AVC رای دادند. رامون سوزارا ۴۸ رای به دست آورد، در حالی که علی غانم الکواری از قطر ۱۵ رای کسب کرد.
رئیس جدید AVC برای چهار سال آینده از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ در این سمت خواهد بود. رامون سوزارا، رئیس تازه انتخاب شده AVC،پس از انتهاب خود اظهار داشت:
«ما باید متحد باشیم، باید به کار مشترک برای آینده AVC و والیبال در آسیا ادامه دهیم. بیایید با هم چشم‌انداز AVC را تغییر دهیم!» در همین حال، رئیس کنونی AVC، خانم ریتا سوبوو، با اجماع به عنوان رئیس افتخاری AVC منصوب شد.
سوزارا در این انتخابات توانست رئیس فدراسیون والیبال قطر، علی غانم الکواری، را شکست دهد.
در دوران رهبری او در PNVF، فیلیپین موفق به میزبانی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال مردان FIVB، جام چالش AVC و جام چالش FIVB شد.
مانیل همچنین سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جهانی والیبال مردان خواهد بود.
چندی پیش رامون سوزارا در جلسه هیئت مدیره فدراسیون ملی فی لی پین که درشهر Bonifacio Global برگزار شد، دوباره برای یک دوره دوساله به عنوان رئیس فدراسیون ملی والیبال فیلیپین (PNVF) انتخاب شد.
سوزارا که همچنین به عنوان دبیر کمیسیون توسعه والیبال FIVB فعالیت می‌کند، اولین بار در سال ۲۰۲۱، هنگامی که این سازمان تشکیل شد، به عنوان رئیس PNVF انتخاب شد. او دوره‌ای از توسعه چشمگیر در این سازمان را رهبری کرده است که طی آن PNVF میزبان چهار مسابقه بین‌المللی، از جمله گروه‌های مردان و زنان لیگ ملت‌های والیبال، مسابقات والیبال ساحلی تور جهانی و جام کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) زنان بوده است. البته در یکی از مسابقات والیبال ساحلی که در کیش برگزار شد بعنوان نماینده AVC حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید