تعریف کاندیداها از مردمی کردن اقتصاد یعنی واگذاری کشور به الیگارش ها

هزینه‌های برون‌مرزی کشور به قدری زیاد شده که منابع ارزی کشور جوابگو نیست

حسین راغفر، اقتصاد دان در گفت و گو با دیده بان ایران در واکنش به شعار مردمی سازی اقتصاد از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری:

🔹دولت امروز متاسفانه در جیب همین نهادهای قدرت است. بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در اختیار این نهادهای قدرت است و بعد دولت باید پاسخگو باشد. دولتی که پول ندارد که بتواند آموزش و پرورش خودش را اداره کند؛ ‌همین وزیر موجود آموزش و پرورش یکی، دو ماه پیش گفت ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف فقط پرداخت حقوق و دستمزد است. اصلا امکان توسعه ندارند. با آن یک درصد چگونه می‌توانندن توسعه دهند؟ علتش هم این است که منابع کشور در جاهای دیگری مصروف می‌شود.

🔹هزینه‌های برون‌مرزی کشور خیلی زیاد شده، به نحوی که منابع ارزی و حتی منابع ریالی برای تامین بسیاری از این نیازهای خارج از کشور تخصیص پیدا می‌کند، مردم در داخل محروم از مواهب خودشان هستند، به همین دلیل به هر صورت دولت هم اقتدار لازم را اصلا برای بازگرداندن چنین شرایطی ندارند. من البته تصورم این است که در انتخابات پیش رو که ۱۰ روز دیگر احتمالا باید اتفاق بیفتد، مردم باید شرکت کنند، علتش هم این است که انتخاب کنند بین این‌که مردم از فساد خسته شده‌اند، از ناکارآمدی و تبعیض خسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید