رضا کیانیان نوشت:

🔹آقای پزشکیان شما فرمودید منطق این را نمی فهمید که چرا باید بنزین را به قیمت گران بخرید و با سوبسید، یعنی «ارزان» به مردم بدهید.

🔹از شما بعید می دانستم منطق سوبسید دادن روی بنزین را ندانید. شما می دانید که ما ملت داریم کلی به دولت شما سوبسید می دهیم.

🔹مثلا در مورد خودروهای خارجی، که قیمت اصلی شان خیلی خیلی ارزان تر از قیمتی ست که ما در ایران مجبوریم برای خرید شان پول بپردازیم.

🔹مثلا موبایل، قیمتی که ما می پردازیم بسیار گران تر از قیمت جهانی آن است. مثلا اینترنت و در کنار آن فیلتر شکن، که قیمت جهانی اینترنت بسیار ارزان تر از ایران است و در ضمن لازم نیست فیلتر شکن هم بخرند. ولی ما مجبوریم بخریم.

🔹اصلا خود همین گرانی که گریبان گیر همه ی ماست. این گرانی که نام دیگر آن تورم است را ملت به وجود آورده یا دولت؟ ما مجبوریم گرانی ها را تحمل کنیم.

🔹شما بهتر از من می دانید که تورم نوعی مالیات پنهان است و ما جَبر‌‌‌ن می پردازیم . همه ی این ها در اصل سوبسیدی ست که ملت مجبور است  به دولت شما و دولت های قبل تر از شما بپردازد.

🔹خدمت تان عرض می کنم، ما هر زمان توانستیم همه چیز را به قیمت جهانی بخریم، منطق شما درست است. بنزین را هم باید به قیمت جهانی بخریم.

🔹ما از خدا می خواهیم بتوانیم مثل دیگر کشور درآمد و دست مُزد داشته باشیم و بعد مثل آن ها خرید کنیم و آن زمان حتمن بنزین را هم به قیمت جهانی خواهیم خرید.به این فکر کنید که چه کنید تا ما بتوانیم درآمدمان و دستمزد هامان  مثل دیگر کشور ها بشود «انشاءالله»

دیدگاهتان را بنویسید