خسرو کفیلی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران انتخابی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین و بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی در اصفهان آغاز شده است که دو ملی پوش المپیکی کشورمان در این مسابقات حضور ندارند.
۱۱۲ وزنه بردار از ۲۸ استان با حضور در اصفهان طی چهار روز به رقابت خواهند پرداخت تا بهترین ها بنا به تشخیص کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به اردوی تیم ملی دعوت شوند و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین و بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار خواهد شد ، آماده کنند.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی به ویژه ملی پوشان سابق کشورمان خواسته بود در این مسابقات شرکت کنند و شانس خود را برای پوشیدن دوباره دوبنده تیم ملی برای شرکت در دو رویداد فوق بیازمایند.
غایب بزرگ این مسابقات چهار روزه علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان هستند که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند و هم اکنون در اردوی تیم ملی در تهران خود را برای شرکت در این رویداد مهم آماده می کنند.
افزون بر داودی و جوادی که در اصفهان حضور پیدا نکردند ، رضا دهدار ملی پوش سابق خوزستانی تیم ملی وزنه برداری ایران که اوایل سال جاری در رقابتهای جام جهانی تایلند نتوانست سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کند ، نیز در این مسابقات شرکت نکرده است.
از چهره های مطرح حاضر در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم ملی وزنه برداری ایران را خواهد داشت می توان به حسین سلطانی ، مهدی کرمی و علیرضا یوسفی ملی پوشان سابق وزنه برداری کشورمان که از سال گذشته دیگر به اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دعوت نشده اند ، اشاره کرد.
از میان دیگر دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران در تهران ، مسعود ممیوند وزنه بردار لرستانی در این مسابقات حاضر است ولی گفته می شود مصدومیت عبدالله بیرانوند باعث شد این وزنه بردار نتواند تیم لرستان را در این مسابقات همراهی کند.
با جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران توسط نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران ، دیگر فرصتی به وزنه بردارانی همچون کرمی ، سلطانی ، یوسفی، موسوی ، عزیزی ، حقوقی ، جان ، دادرس و … نرسیده است که بار دیگر در اردوی تیم ملی حضور یابند .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که نگاه ویژه ای به وزنه برداران جوانی دارد که چندی است به اردوهای آمادگی تیم ملی دعوت می شوند ، دارد ، به نظر می رسد قصد دارد با دعوت از شماری از ملی پوشان سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به اردوی آمادگی تیم ملی از آنان در ترکیب تیم کشورمان برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار خواهد شد، استفاده کند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با پایان این مسابقات ، فهرست اولیه تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین را به فدراسیون جهانی وزنه برداری ارائه خواهد کرد.
گفته می شود برخی از اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با حضور در اصفهان از نزدیک شاهد مبارزات وزنه برداران اوزان مختلف خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید