سردار ابراهیم رستمی، مسئول سابق مناسبات و روابط بین الملل و دبیر سابق کمیسون توسعه و تجهیز سپاه به دیده بان ایران گفت:

🔹زمانی که ترامپ می‌خواست صدور نفت ما را به صفر برساند، چند تا عملیات تاکتیکی اتفاق افتاد. نمی‌خواهم بگویم چه کسی انجام داده است. اما پنج نفتکش در بندر فجیره منفجر شد. در بندر فجیره که تقریبا امنیتی‌ترین بندر است این پنج نفتکش منفجر شده است. آنها حتی نمی‌دانند از کجا ضربه خورده‌اند. دو تا نفتکش هم در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، زمانی که دقیقا نخست وزیر ژاپن به عنوان فرستاده ترامپ به ایران آمده بود. اتفاقا هر دو نفتکش هم ژاپنی بود.

دبیر سابق کمیسون توسعه و تجهیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  ادامه گفت:

🔹نه امارات و نه غربی ها نمی‌دانند چه چیزی موجب انهدام نفتکش ها شد وگرنه آن را اثبات می‌کردند. این‌ها یک پرونده هم در سازمان ملل تشکیل دادند. ابتدای کار  امارات ما را عامل دانست. بعد در سازمان ملل نتوانست ادله بیاورند و آن را اثبات کنند. فقط توانست بگوید کار یک دولت بوده است، همین.

🔹 پس از آن که دو نفتکش ژاپنی در دریای عمان هدف قرار گرفت، آلمانی‌ها گفتند: “فیلمی وجود دارد که نشان می‌دهد، قایق‌هایی در چند مایلی نفتکش‌ها شناور بودند و شناور طوری است که انگار از بیرون نخورده است. چون از بیرون بخورد، مشخص می‌شود.” اما طوری بود که انگار از درون خورده است. بعضی چیزها را فعلا باید در همین حد بدانند./دیده بان ایران

دیدگاهتان را بنویسید