دلیل شلوغی پمب‌بنزین‌ها در شمال کشور چه بود؟

بهروز شجاعی، فعال رسانه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌

🔹در زمان تحویل ‎دولت، ذخایر انبارهای ‎بنزین در شمال کشور نسبت به سال قبل۴۰درصد منفی بود و موجودی انبار نفت ‎چالوس صفر! اقدام لازم برای واردات محموله بنزین از شمال کشور که مستلزم برنامه‌ریزی دوماهه بود انجام نشده بود.‌

🔹در این هفته شاهد ‎ترافیک سنگین چند روزه  ‌مستمر در استان‌های شمالی کشور بودیم، در این مدت تامین ‎بنزین وارداتی در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور نسبت به هفته‌های گذشته به صفر رسیده بود و همین موضوع باعث صفر شدن موجودی بنزین انبار نفت چالوس که بصورت واردات تامین می‌شود، شد.

🔹علی‌رغم شرایط بوجود آمده و با پیگیری ویژه ‎وزارت نفت ، تامین مستمر ‎بنزین از طریق خط لوله در انبارهای نفت رشت و ساری صورت گرفت اما ازدحام بیش از حد خودروها در مبادی ورودی و جاده‌های بین شهری استان‌های شمالی موجب شد  مدت زمان انتقال سوخت از انبار نفت به جایگاه، ۶ برابر شود.

🔹به طوری‌که مدت زمان رفت و برگشت یک تانکر ‎بنزین به جایگاهی که درحالت عادی ۴ ساعت طول می‌کشید به ۲۰ ساعت افزایش یافت. در این مدت از نفت‌کش‌های استان‌های زنجان، همدان، قزوین، مرکزی و حتی اصفهان برای تامین بنزین استان‌های ‎گیلان، ‎اردبیل و غرب ‎مازندران استفاده شد.

🔹مصرف ‎بنزین از روز شنبه دهم شهریور تا روز چهارشنبه در کشور به ترتیب ۱۴۲، ۱۳۷، ۱۳۲، ۱۳۵و ۱۲۵ میلیون در روز رسید که این میزان مصرف بصورت چند روز پیاپی بی‌سابقه است.

🔹 در پایان خوب است بدانید در این هفته رکورد میزان ‎بنزین خارج شده از انبار نفت ‎رشت در شرایط ترافیک فوق سنگین جاده‌ها شکسته شد و به حدود ۹ میلیون لیتر در یک روز فقط از این انبار رسید که پیش از این سابقه نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید