🔹شاخص کل بورس در در چهارمین روز معاملاتی هفته با کاهش بیش از ۵هزار واحدی به سطح ۲میلیون و ۳۲هزار رسید تا امیدهای سهام‌داران بازهم رو به ناامیدی بگذارد.

🔹به گزارش چندثانیه، بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته شروعی کم رمق و کاملا قرمز پوش داشت به گونه‌ای که در همان لحظه‌های ابتدایی معاملات ۷۰درصد نمادهای بازار منفی شدند.

🔹شروع منفی بورس با خروج پول حقیقی از بازار آغاز شد و در کمتر از یک ساعت بیش از ۶۱میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

🔹در ساعات میانی معاملات صف فروش نسبت به ساعات اولیه افزایش یافت و ۲۶۵صف فروش به ارزش بیش از ۵۸۰میلیارد تومان در برابر ۶۸صف خرید به ارزش کمتر از ۲۳۰میلیارد تومان تشکیل شد.

🔹در پایان معاملات، شاخص کل با کاهش بیش از ۵هزار واحدی به سطح ۲میلیون و ۳۲هزار رسید که با آغاز موج خروج حقیقی‌ها از بازار را نشان می‌داد.

🔹در جریان معاملات امروز، نمادهای فملی، فولاد، وبملت،شپنا،شستا و خودرو در صدر منفی‌سازان شاخص کل بودند
🔹طی معاملات امروز بازار سرمایه، گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معامله۱۴۲، ۱۳۶و ۱۲۸ میلیارد تومان برترین صنایع امروز بازار سهام بودند.

🔹ارزش معاملات خرد به رقم ۲۱۱۸میلیارد تومان رسید و حجم معاملات خرد ۴.۷ میلیارد برگه سهم شد.

🔹در جریان معاملات امروز ۲۰۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد، با سرخ پوشی ۷۹درصد نمادها تعداد نمادهای مثبت ۱۷۷و تعداد نمادهای منفی ۶۴۴ شد.

🔹نمادهای خفولا، ثفارس، ثامان،کقزوی،شاراک،شلرد و شساخت بیشترین ارزش صف فروش را داشتند و برای نمادهای ونوین، پترول،حفارس،کرومیت، کیشیر، تپسی،پارسیان و ختراک بیشترین صف خرید تشکیل شد.

🔹کارشناسان براین باورند که در شرایط فعلی بهتر بود پیشنهاد تغییر ضریب اهرمی نمی‌شد، به  این دلیل که برای تغییر ضریب اهرمی، صندوق‌های اهرمی باید حدود ۳همت سهم بفروشند و در شرایط کنونی بازار چنین موضوعی قابلیت اجرایی ندارد./

دیدگاهتان را بنویسید