🔹«برای هر نفری که از آن طرف مرز زاهدان سوار می‌کردیم و آن‌ها را به تهران می‌آوردیم ۲۳ میلیون می‌گرفتیم و تقریبا در هر بار رفت‌وبرگشت این مسیر ۱۵ نفر را جابه‌جا می‌کردم» این سخنان خالو مجتبی یکی از رانندگان سابق شوتی‌ها در شرق کشور است که به‌صورت اتفاقی با او آشنا شدیم. مجتبی یک سالی است این کار را رها کرده و به تهران آمده و در اسنپ کار می‌کند. او می‌گوید که این کار آخر و عاقبت ندارد و بازی با جان خودش و انسان‌های دیگر است و در این مسیر چندین‌بار از کام مرگ فرار کرده است.

🔹اگر بر مبنای این نوع یافته‌ها از رانندگان، یک حساب سرانگشتی انجام دهیم، یعنی فقط یک ماشین شوتی که ۱۵ سرنشین و اتباع غیرمجاز به همراه دارد و از هر نفر ۲۰ میلیون می‌گیرد، ۳۰۰ میلیون درآمد کسب می‌کند. این موضوع بسیار مهمی است که نیاز به توجه نهادهای امنیتی و انتظامی دارد.

🔹در این رابطه سخنگوی فراجا گفته است: از ابتدای امسال بیش از ۲ هزار خودروی حامل اتباع غیرمجاز توقیف شده است.

🔹اگر صرفا به همین آمار سردار منتظرالمهدی توجه کنیم و سرنشینان این ۲ هزار خودرو را به‌طور میانگین ۱۵ نفر در نظر بگیریم یعنی فقط از ابتدای سال با آمار رسمی فراجا از ورود حدود ۳۰ هزار تبعۀ غیرمجاز به کشور جلوگیری شده.

🔹جدا از این موضوع اگر فقط برای همین ۲ هزار خودروی شوتی‌سوار توقیف شده، برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم یعنی فقط از این ۳۰ هزار تبعۀ غیرمجاز، ۶۰۰ میلیارد تومان به جیب این شوتی‌ها رفته است.

🔹رئیس سازمان بازرسی کشور نیز در آخرین نشست خبری خود گفت: یکی از مشکلات عمده کشور در رابطه با اتباع غیرمجاز، ورود مکرر آن‌ها به کشور پس از اخراج است و گزارش داده می‌شود که این اتباع جلوتر از خود نیروهای ما به کشور برگشت داده می‌شوند؛ از این رو لازم است با صاحبان وسایل نقلیه‌ای که اتباع غیرمجاز را وارد کشور می‌کنند به‌طور جدی برخورد شود./فار

دیدگاهتان را بنویسید