🔹همانگونه که نظرسنجی ها نشان می دهد و در بطن جامعه هویداست؛ هیچکدام از کاندیداها توان رأی بالای ۵۰ درصد از مردم را ندارند. همچنین جریانی که در ۳ انتخابات گذشته شرکت نکردند، هنوز دلگرم نیستند به اینکه آیا می توانند به اهداف، آمال ، خواسته ها و مطالباتشان برسند یا نه.

🔹البته ناگفته نماند که جریان اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با چالش های بزرگی مواجه بود که عمده آنها عبارت بود از افشاگری هایی که از یک طرف علیه محمدباقر قالیباف انجام می شد و از طرف دیگر وی مخالفان را هدف می گرفت و هر دو به دنبال این بودند که بتوانند اکثریت مجلس را به دست گیرند.

🔹قالیباف نمی خواهد ریسک کند. چون به دنبال این است در این فضایی که ممکن است با پزشکیان رقابت کند، انتخابات به مرحله دوم برود و در آنجا وی خود را برنده انتخابات می داند.

🔹در مقابل محمدباقر قالیباف، سعید جلیی قرار گرفته است که طرفدارانش چندان موافق انصراف وی نیستند. استدلال آنها هم به این گونه است که انتخابات در یک بازه مشارکتی ۴۵ تا ۵۰ درصد قطعا دو مرحله ای خواهد شد. آنها معتقدند که سه حالت برای مرحله دوم رفتن وجود دارد یا پزشکیان با قالیباف می روند یا پزشکیان و جلیلی و یا جلیلی و قالیباف به دور دوم می روندد.

🔹پورمحمدی سخنور خوبی است/ زاکانی نقش تخریب چی دارد./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید