روزنامه هم میهن در گزارشی نوشت:

🔹یکی از گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه بازگشت ظریف به معاونت راهبردی، صدور حکم حکومتی از سوی رهبری است. ظریف در توئیت دیروز اظهار داشت که بازگشتش «پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان» صورت گرفته است. مشخص نیست که رایزنی میان پزشکیان و نهادهای امنیتی صورت‌گرفته، حکم حکومتی از سوی رهبری صادر شده یا پزشکیان از اختیارات خود استفاده کرده است.

🔹تا زمان تنظیم این گزارش به غیر از بعضی اکانت‌های موسوم به سایبری، حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس و یکی از نویسندگان کیهان به این مسئله واکنش تندی نشان داده نشد. رسایی در توئیتر نوشت: «در صورت صحت ادعای آقای ظریف و ابقای وی در جایگاه معاونت، مطابق قانون، اولاً این حکم معاونت راهبردی کان لم یکن (یعنی باطل) و ثانیاً مرتکب (یعنی آقای پزشکیان) به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه۵ ماده۱۹ قانون مجازات اسلامی (۵ تا ۱۵ سال محرومیت) محکوم می‌شود.»

🔹نویسنده کیهان نیز با تیتر «چند پرده از بی‌صداقتی ظریف» نوشت: «آقای ظریف پس از معرفی کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان، شامورتی بازی درآورد و با تظاهر به اینکه از کابینه پیشنهادی راضی نیست، ژست استعفا از معاونت راهبردی را گرفت. (هرچند که علت اصلی ناراحتی وی، ممنوعیت قانونی ناشی از تابعیت دوگانه فرزندان بود).»

دیدگاهتان را بنویسید