🔹 سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که در کشورهای توسعه نیافته کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان از مرز ۱۰میلیون نفر می‌گذرد.

🔹 به گزارش چندثانیه، WHO با هشدار درباره بحران حقوق و دستمزد در کشورهای توسعه نیافته، اعلام کرد که تا پایان ۲۰۳۰کمبود نیرو در حوزه درمان، بهداشت و پزشکی از مرز ۱۰میلیون نفر عبور می‌کند.

🔹 سرمایه‌گذاری اندک کشورها در حوزه آموزش و عدم تطابق بین راهبردهای آموزش و اشتغال منجر به مهاجرت گسترده فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشت و درمان شده است.

🔹 در این گزارش آمده ۶۷درصد نیروی کار بهداشت و درمان را زنان تشکیل می‌دهند که به دلیل سطح پایین بودجه دولت‌ها و نبود زیرساخت‌ها، این افراد نمی‌توانند به مناطق روستایی و کم‌برخوردار خدمات ارایه دهند.

🔹 در برخی کشورها یک پارادوکس جدی به نام بیکاری فارغ‌التحصیلان حوزه بهداشت و درمان و نیاز شدید مناطق مختلف جغرافیایی به کادر درمان به وجود آمده است.

🔹 براساس آمار ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشت و درمان جوانان زیر ۲۵سال هستند که عدم سرمایه‌گذاری دولت‌ها در بخش اقتصاد سلامت حدود ۴۰درصد از فرصت‌های شغلی آنها را از بین برده است./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید