🔹شنیده های دقیق “آقای اقتصاد” نشان نیدهد درحالیکه تقریبا تمامی تشکل های تخصصی، صنوف و نخبگان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با بررسی دقیق و کارشناسانه گزینه های تصدی این وزارتخانه را به رییس جمهور منتخب معرفی کرده اند برخی خبرها از درون کارگروه مشورتی انتخاب وزیر میراث و گردشگری به گوش می رسد که نشان دهنده سایه سنگین سیاست بر انتخاب این کارگروه است.

🔹مهمترین شاخص های وزیر آینده میراث فرهنگی و گردشگری اجماع نخبگان، تشکل ها و صنوف، اشراف کامل به حیطه های فعالیت این وزارتخانه، اقبال کارشناسان درون وزارتخانه و از همه مهمتر نگاه غیرسیاسی و تخصصی به مسائل متنوع این حوزه است.

🔹وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صندلی رزرو سیاستمدران از پست جامانده نیست که با هر تخصص و تجربه ای خود را کاندیدای این مسوولیت کنند.

🔹متاسفانه این روزها خبرهای خوبی از نحوه بررسی و انتخاب کارگروه انتخاب وزیر به گوش نمی رسد ، تعیین افراد پوششی، شایعه سازی و تخریب برخی چهره های باتجربه و متخصص تنها بخشی از اتفاقات و حواشی این کارگروه است.

🔹رییس جمهور منتخب باید بداند که یک انتخاب نادرست در این حوزه و سپردن این وظیفه به سیاسی کاران لطمات جبران ناپذیر و غیرقابل بازگشتی را سرمایه های ملی و اجتماعی کشور وارد خواهد کرد.

🔹هنوز خاطرات تلخ و صدمات بدون جبران سپردن این مسوولیت در دولتهای نهم و دهم به رفقای سیاسی رییس جمهور در اذهان دلسوزان زنده است

دیدگاهتان را بنویسید