روزنامه اصولگرای صبح نو و نزدیک به قالیباف، در گزارشی با عنوان «استراتژی طرفداران سعید جلیلی؛ رقابت با نظام؟» نوشت:

🔹جلیلی و حامیانش حق دارند در فضای سیاسی کشور فعال باشند، کار سیاسی کنند و دولت و مجلس را نقد کنند؛ اما استفاده از ادبیات «یک نفری»، «پادگان اشرف»، «توهین به سرداران» و دمیدن در اختلاف‌های جبهه انقلاب نه‌تنها حق آنان نیست، بلکه خطر تبدیل شدن به جریانی انحرافی و تکفیری را گوشزد می‌کند که دیگران را باطل و خود را حق می‌پندارند؛ منشی که بیشتر از هر چیز منش احمدی‌نژاد و عدالت‌خواهان افراطی را که بعدها از ولایت عبور کردند، یادآوری می‌کند.

🔹اکنون وقت آن است که سعید جلیلی اجازه گسترش چنین خطایی را ندهد و مقابل انحراف‌ها بایستد، وگرنه راه زیادی میان آنچه حامیان او می پیمایند با سرنوشت احمدی‌نژادی‌ها وجود ندارد. چه‌بسا اگر به موقع وارد نشود، این موج خطرناک او را هم خواهد برد.

🔹این روزها درحالی‌که بسیاری از اصلاح‌طلبان به دنبال بازگشت به نظام هستند و سعی دارند از طیف رادیکال و ساختارشکن فاصله بگیرند، سرعت زیاد راست رادیکال می‌تواند تبدیل به یک آسیب بزرگ برای فضای سیاسی کشور شود که جلیلی نمی‌تواند به‌عنوان مدعی میدان‌داری برخی طیف‌ها از مسئولیت خود عبور کند. جلیلی باید عبرت اصلاح‌طلبان رادیکال و احمدی‌نژادی‌ها را مقابل بگذارد و اجازه ندهد که حامیانش تبدیل به رقیب نظام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید