⛔️
✍🏻مجيد سعيدي———
بيش از دو دهه قبل بود، گروهي متخصص و صاحب نظر و بعبارتي انديشمند و اهل فن با محوريت دكتر قره خانلو گرد هم آمدند و بعد از ماهها مطالعه و البته پژوهش ،سند ي را تدوين كردند ؛تحت عنوان طرح جامع ورزش كشوركه در نوع خودش كم نظير و راهبردهاي ورزش كشور را در سه حوزه حرفه اي، قهرماني و همگاني ترسيم كرده بود.
مدت ها كه ازتدوين اين طرح گذشته بود ، روزي از سرپرست وقتي سازمان تربيت بدني در باره اجراي طرح جامع سوال كردم كه جواب جالبي داد! گفت؛ در گنجه ها دارد خاك مي خورد!؟
برام تعجبي نداشت چون مصداق عيني آن را در تدوين سند توسعه منابع انساني مهم ترين و تخصصي ترين وزارت خانه كشور تجربه كرده بودم.
در آنجا هم ماهها در قالب گروهي متخصص و صاحب نظر وقت صرف كرديم و براي اولين بار سندي جامعي را تدوين كرديم كه با تغيير مديريت به گنجه رفت تا خاك بخورد!؟
چند سال پيش كه اقاي مهدي محمد نبي دبير فدراسيون فوتبال بود ، روزي يك كتابچه برام ارسال كرد تا مطالعه كنم و نقطه نظراتم را كامنت بگذارم.
كتابچه فوق طرح توسعه فوتبال بود كه توسط يك گروه مشاور تدوين شده بود و تعدادي از اهالي فوتبال هم در تدوين آن نقش داشتند. آن كتابچه نيز با جابجايي آقاي نبي به گنجه رفت..!؟
بإنك محيد جلالي از تدوين برنامه جامع ١٢ ساله فوتبال پرده برداري كرده است .طرحي كه نياز آن يك ضرورت است .يقين دارم ساعت ها با عده اي انديشه ورز و صاحب نظر وقت صرف تدوين آن شده است.
چون معتقدم تدوين يك طرح جامع كه فراگير و مانع باشد ، از تهيه پروپزال و تدوين پايان نامه كارشناسي ارشد و دكتري به مراتب سخت تر و عميق تر است .
آقا مجيد اين مهم را انجام داده و قطعا كارش قابل تقدير و ستودني است اما بدون آنكه بپرسم اين طرح كجا و چگونه داوري شده و يا ظرفيت و پتانسيل زير ساختي آن براي اجرا متناسب سازي شده و دهها سوال ديگر كه تبعا در صورت مطالعه ي طرح به ميان خواهد آمد(!)فقط و فقط مي پرسم ؛ چه تصميني وجود دارد اين طرح مثل ساير طرح ها داخل گنجه نرود و خاك نخورد؟
در كشوري كه اجراي طرح ها و پروژه ها بجاي سيستم به فرد( مديران) وابسته است و با هر تغييري رويكردها و سياست ها تحت تاثير قرار مي گيرد و فدراسيون فوتبال كه مجمع عادي آن قرار است كمتر از پنج ماه ديگر تشكيل شود ! آقا مجيد چه تعهدي براي اجراي طرح ١٢ ساله دارد؟ آيا بعد از مجمع خودش ماندي است؟
تا زمانيكه طرح ها و برنامه ها به فرد وابسته باشد همان بهتر كه دنبال فوتبال ناب ايراني از جنس علي اصغري باشيم .
آقا مجيد ، ديدم كه مي گم!
نمونه بارزش نه فقط سند توسعه منابع انساني بلكه تدوين آيين نامه مديريت دانش كشور
كه حتي در سال٩٠ به تصويب هيات دولت هم رسانديم.
بيش از دهسال است كسي از كارگروه نپرسيد؛ خرت به چند من..

دیدگاهتان را بنویسید