🔹رئیس‌جمهوری منتخب دیشب در توییتی نوشت: «بازتر شدن فضای سیاسی و افزایش مشارکت یک بازی برد-برد برای مردم و حاکمیت است. دشمنان مردم ایران تمام تلاش‌شان را کردند تا نگذارند مردم پای صندوق‌ها بیایند. حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست. وظیفه ‌دولت ایران پیگیری مطالبات به حق تمام مردم است».

🔹این توییت او، واکنشی است به موضع انتقادبرانگیز ۳۱ تیر خود که گفته بود: «مردم آمدند با رای مشت محکم به دهن آدم‌هایی زدند که داخل و خارج تبلیغ می‌کردند نیایید پای صندوق».

🔹واکنش سریع و اصلاح موضع نسبتا شفاف پزشکیان را، که برخلاف رویه اکثر مقامات جمهوری‌اسلامی است که خود را به ندیدن و نشنیدن می‌زنند و بیشتر انتقادها را با «سکوت» بدرقه می‌کنند، باید ارزشمند دانست. رییس‌جمهوری اصلاح‌طلب نشان داد در گام‌های اولیه خود، انتقادها را می‌بیند، صدای منتقدان را می‌شنود، «انتقادپذیر» است و جسارت اصلاح موضع «به‌هنگام» دارد.

🔹ولی باز باید خطاب به آقای پزشکیان بگوییم: ده‌ها میلیون ایرانی در امواج سرکش بحران‌های کشور، فانوس امیدشان را به زورق شما آویخته‌اند، به این امید که گرداب‌ها را پشت سر گذارید و ایران و ایرانیان را به ساحل امن برسانید. پس لطفا، در نوع موضع‌گیری‌ها، گزینش کلیدواژ‌ها و انتخاب کلمات دقت بیشتری داشته باشید تا کمتر شاهد فعال‌شدن مزیت قابل‌تحسین‌ شما در اصلاح‌مواضع‌ کلامی‌‌تان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید