🔹با گذشت چهار روز از آغاز فرایند صدور گواهی سپرده خاص با سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی، گزارش میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد که بیشتر شعب با اعلام پر شدن ظرفیت و اتمام سهمیه تخصیص یافته به این طرح، صدور گواهی سپرده جدید را متوقف ساخته‌اند.

🔹بر این اساس، طبق اعلام کارمند یکی از شعب بانک پارسیان، هر شعبه این بانک سقفی برای انتشار گواهش سپرده دارد که هم اکنون این سقف برای تمامی شعب پر شده است.

🔹بانک پاسارگاد تنها بانکی بود که در پاسخ به خبرنگار دنیای اقتصاد اعلام کرد که صدور گواهی سپرده خاص همچنان در این بانک ادامه دارد اما حداقل مبلغ برای صدور این گواهی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

🔹کارمند یکی از شعب بانک ملی با تاکید بر اینکه سقف افتتاح سپرده با سود ۳۰ درصد تکمیل شده است؛ از یک ابلاغیه جدید مبنی بر پرداخت سود با نرخ جدید کمتر از ۳۰ درصد خبر داد.

🔹هرچند معاون سپرده‌های این شعبه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد اما به کسانی که برای افتتاح حساب مراجعه می‌کردند تاکید می‌کرد تا پایان وقت روز یکشنبه حساب خود را افتتاح کنند زیرا مشخص نیست فردا نرخ سود چقدر باشد.

🔹بانک ملت و شهر نیز بانک‌های دیگری بودند که از توقف صدور گواهی سپرده با سود ۳۰ درصد خبر دادند.

🔹باید توجه داشت که وضعیت هر یک از شعب بانک‌ها با دیگری متفاوت است و این احتمال همچنان وجود دارد که برخی شعب از بانک‌های نامبرده، همچنان به صدور گواهی سپرده ادامه دهند.

🔹این اطلاعات بر اساس گزارش میدانی در روز گذشته از بانک ها در ساعت حدود ۱۲ ظهر گردآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید