چرا تاج و سخنگو علیه AFC موضع «اصولی» نمی‌گیرند؟

☑در بیست‌وچهارساعت، کشور عراق، نیروهای سیاسی این کشور، کنفدراسیون فوتبال آسیا، صفحه اینستاگرامی فیفا و جیووانی اینفانتینیو رسما از بازی‌های «خلیج ع ر ب ی» به‌جای خلیج فارس رونمایی کردند و فدراسیون فوتبال ایران موضوع را در حد یک خبر و استفاده از فعل «ارسال خواهد شد» از کنار این قضیه گذشته است.

☑جالب اینکه یکی از ضعیف‌ترین وزرای ورزش واکنش رسمی داشت اما فدراسین؟ یک بیانیه‌ی کم‌اثر.

☑پرسش مهم این است؛ سخنگوی فدراسیون فوتبال که «مجبور» است درباره هر موضوعی اظهارنظر کند، در هر شبکه تلویزیونی حضور داشته باشد و خبرهای پشت‌پرده فدراسیون فوتبال را تکذیب کند، چرا در قبال این مسئله‌ی مهم حاکمیتی و وطن‌پرستانه همانند ماجرای پرداخت پاداش‌ها به اعضای هیات‌رییسه و کارمندان فدراسیون فوتبال سکوت کرده است؟

☑از آن مهم‌تر، مهدی تاج و رفقایش در فدراسیون فوتبال چرا این موضوع را می‌خواهند به فیفا شکایت ببرند؟ مگر بازی‌ها در عراق و زیرنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان و وحید کردانی برگزار نمی‌شود؟ قاعدتا ابتدا اعتراض ایران باید به AFC باشد و پیگیریش را به FIFA بسپارد.

☑دوستان مطلع این سئوال را مطرح می‌کنند ماجرا به انتخابات فوریه AFC و انتخاب مجدد شیخ‌سلمان بازمی‌گردد که رییس فدراسیون فوتبال ایران خودش را به‌عنوان نایب‌رییس AFC کاندید کرده و به‌لیل نیاز به آرای کشورهای حوزه خلیج‌فارس، حاضر نیست با هیچ موضوعی، روابط حسنه‌اش را زیرسئوال ببرد و مراتب اعتراض فدراسیون فوتبال و مردم ایران را به گوش شیخِ بحرینی که از قضا کشورش هم روابط سیاسی خوبی با ایران ندارد، برساند؟

☑امان از این روابط که منافع کشور را نادیده می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید